اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052081365500

نیاز به سرمایه گذاری برای رونق صنایع تبدیلی

کد: 1395052081365500

http://goo.gl/vXJolU

، تهران , (اخبار رسمی): تولیدات کشاورزی در تعامل با صنایع تبدیلی قاعدتا باید به نحوی رشد کند که هماهنگی لازم در ظرفیت های تولید و ظرفیت‌های کشت، داشت و برداشت و تعاملش با ظرفیت های موجود مناسب در بسترهای تولید فراهم شود.

نیاز به سرمایه گذاری برای رونق صنایع تبدیلی

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، حسن فروزان فرد، عضو کمیسیون کشاورزی اتاق تهران، درباره نیاز این صنعت به تصحیح استفاده از آب و حرکت صنعت کشاورزی به سمت صنایع تبدیلی اظهار کرد: اگر در حال حاضر دچار بحران آب شده ایم، این بحران به خاطر به هم خوردن و بی نظمی ورودی و خروجی آب حاصل شده است. این بحران ناشی از توسعه غیرحرفه‌ای سطح زیرکشت به علاوه‌ انتخاب اشتباه محصولات کشاورزی برای کاشت و توسعه‌اش بوده است.

وی ادامه داد: برای حل این مساله، کشاورزان باید به روز شوند. اما برای اینکه کشاورز بتواند در این زمینه توسعه پیدا کند قاعدتا باید در واقع راهنمایی‌های وزارت جهاد کشاورزی به علاوه‌ سرمایه گذاری‌های جدی تر بخش خصوصی در حوزه کالاهایی که قابلیت استفاده در صنایع تبدیلی دارند به‌وجود بیاید.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، با اشاره به لزوم حرکت به سمت صنایع تبدیلی گفت: یکی از نکات مهم این است که موضوع تولیدات کشاورزی در تعامل با صنایع تبدیلی قاعدتا باید به نحوی رشد کنند که هماهنگی لازم در ظرفیت های تولید و ظرفیت‌های کشت، داشت و برداشت و تعاملش با ظرفیت های تولید مناسب در نزدیکی بسترهای تولید فراهم شود.

وی افزود: آمایش سرزمینی‌ ما در زمینه کشت هیچ ربط قابل قبولی به آمایش سرزمینی‌مان برای تولیدکنندگان صنایع تبدیلی کشاورزی ندارد. صنایع تبدیلی کشاورزی اغلب در نزدیکی شهرهای بزرگ رشد کرده‌اند اما در واقع مواد اولیه در جاهای مختلف پراکنده بوده است. همین خودش باعث افت در زمینه حمل‌ونقل می‌شود و هزینه حمل و نقل را بالا می‌برد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]