اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052182015428

مرکز مشاوره پیش از ازدواج در 16 استان

کد: 1395052182015428

http://goo.gl/3wJDxm

، تهران , (اخبار رسمی): 16 استان کشور که فاقد مراکز مشاوره پیش از ازدواج هستند که تا پایان سال این استان ها به این مراکز مجهز می شوند.

مرکز مشاوره پیش از ازدواج در 16 استان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان،ناصر صبحی ،مدیرکل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده معاونت جوانان وزارت ورزش در گردهمایی مدیران کل معاونت ساماندهی وزارت ورزش و جوانان در دیزین افزود: سالانه 750 هزار زوج در آستانه ازدواج قرار دارند ؛ با احتساب 750 هزار زوج دیگری که در سال نخست زندگی مشترک به سر می برند به حدود دو تا هشت هزار مشاور پیش از ازدواج در سال نیاز داریم.

وی خاطرنشان کرد: طرح ملی مشاوره پیش از ازدواج در ستادملی ساماندهی جوانان مطرح شد و هم اکنون در کمیسیون تخصصی اجتماعی معاونت جوانان به منظور اصلاحات به سر می برد؛ تا پایان شهریور ماه این طرح برای تصویب در ستاد ملی جوانان مطرح می شود.

وی با اعلام اینکه هم اکنون 54 مرکز تخصصی مشاوره پیش از ازدواج مجوزهای لازم را اخذ کرده اند، گفت: 60 مرکز مشاوره نیز درصدد اخذ مجوزهای لازم هستند.

صبحی درباره 200 مرکز مشاوره پیش از ازدواج که موفق به اخذ پروانه های لازم شده بودند، افزود: این مراکز نیز سه ماه فرصت دارند پرونده هایشان را تکمیل کنند و استانداردهای سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور را تهیه کنند. وی اظهار امیدواری کرد تا پایان سال 95 تمام استان های کشور مجهز به مراکز مشاوره پیش از ازدواج شوند.

صبحی از ساماندهی سازمان های مردم نهاد حوزه ازدواج و خانواده خبر داد و ادامه داد: در طی سال های گذشته سمن ها از ارگان های مختلف همچون وزارت کشور، معاونت جوانان، سازمان ملی وقت جوانان موفق به اخذ مجوز شده بودند و در طول این مدت هیچ گونه نظارتی بر فعالیت های این نهادهای مردمی وجود نداشت.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده معاونت جوانان وزارت ورزش گفت: امیدواریم بتوانیم به زودی حدود 200 سمن را که در حوزه ازدواج و خانواده فعالیت دارند را ساماندهی کنیم. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت ورزش و جوانان

وزارت ورزش و جوانان در تاریخ 8 دی ماه 1389 و پس از ادغام سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان تشکیل شد. این وزارت‌خانه عالی‌ترین مرجع رسیدگی به مسایل مربوط به ورزش و جوانان در کشورمان است. همچنین مرکز فعالیت‌های قرآنی جوانان کشور، نهادی قرآنی است که زیر نظر وزارت ورزش و جوانان فعالیت می‌کند.حمید سجادی نخستین وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، در اواخر خردادماه 1390 به مجلس شورای اسلامی معرفی شد، اما با 137 رأی مخالف نتوانست رأی اعتماد مجلس را به دست آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | شهر و جامعه