اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052182195500

چرا محصول ایرانی غیررقابتی است

کد: 1395052182195500

http://goo.gl/PuLEb6

، تهران , (اخبار رسمی): قیمت تمام شده تولیدات ایرانی بالاست و جدای از بحث خلاقیت این مسئله به میزان زیادی بستگی به وجدان کاری و استفاده درست و بهینه از منابع تولید دارد.

چرا محصول ایرانی غیررقابتی است؟

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، تولید محصولات غیررقابتی که از نظر کیفیت و قیمت قابلیت صادرات ندارد بزرگترین دغدغه تولید کشور در حال حاضر است. فعالان بخش خصوصی و صاحب نظران اقتصادی در آسیب شناسی این معضل بزرگ در تولید از عواملی مثل کاهش نقدینگی بنگاه های تولیدی و محدودیت تولیدکنندگان در تامین مواد اولیه یا استفاده از تجهیزات و ماشین آلات جدید یاد می کنند.

احمد کیمیایی اسدی عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران در انتقاد به وضعیت تولید محصولات غیررقابتی گفت: قیمت تمام شده تولیدات ایرانی بالاست و جدای از بحث خلاقیت این مسئله به میزان زیادی بستگی به وجدان کاری و استفاده درست و بهینه از منابع تولید دارد.

کیمیایی گفت: وجدان کاری یکی از مسائل مهم در تولید است. بخشی از تولید کنندگان به دلایل شرایط سخت در تامین مواد اولیه و تامین منابع به ناچار به تولید محصول با کیفیت پایین روی می آورند که این مسئله منجر به عدم مطلوبیت کالای ایرانی شده است و علاوه بر آنکه قابلیت صادرات ندارد، نظر مشتری داخلی را هم جلب نمی کند. گذشته از این مسئله تولید برخی محصولات در ایران با کیفیت پایین ناشی از عدم توجه به ارزش های فرهنگی کار و وجدان کاری است. محصول ایرانی سرهم بندی می شود و تولید از سرباز کردن کار شده است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران با اشاره به اینکه در صنعت نساجی یکی از معضلات عدم تولید محصولات خلاقانه است گفت: هرچند در این صنعت به دلیل حضور پررنگ تولیدات کشورهای همسایه با مشکلاتی مواجهیم اما یکی از دلایل عدم مطلوبیت کالای ایرانی به ویژه در حوزه نساجی عدم تولید خلاقانه است که امیدواریم با ارتقای تجهیزات فنی بتوانیم فضای بهترین برای تولید خلاقانه و پوشاک قابل رقابت با تولیدات کشورهای همسایه فراهم کنیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]