کد: 1395052282475625

با توسعه زیرساخت های اساسی روستاها صورت می گیرد

رونق بخشیدن به سطح زندگی و رفاه

کد: 1395052282475625

http://goo.gl/xtxRFE

، آبادان , (اخبار رسمی): علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کل کشور و هیئت همراه، با هدف بازدید از پروژه های مشترک عمران روستایی با سازمان منطقه آزاد اروند، وارد آبادان شد.

رونق بخشیدن سطح زندگی و رفاه

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد اروند، در این بازدید، اسماعیل زمانی، مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره، عبدالله سامری، نماینده مردم شهرستان خرمشهر در مجلس شورای اسلامی و برخی از مسئولین استانی و محلی، حضور به هم رساندند.
سفر رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، در چارچوب تفاهم نامه های مشترکی که سازمان منطقه آزاد اروند و آن بنیاد، با هدف ارتقای سطح معیشت و زیرساخت های  اجتماعی و اقتصادی آن مناطق، داشته اند، صورت گرفته است.

اسماعیل زمانی، مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره سازمان، در سفر تابش به آبادان و خرمشهر، با اشاره به اهداف و ماموریت ها و رسالت اقتصادی و اجتماعی این سازمان، خاطر نشان کرد: رشد و پیشرفت اقتصادی در منطقه آزاد اروند در گرو توسعه بخش های هم جوار و مناطقی ست که در مرکزیت این منطقه قرار ندارند اما به نوعی در بسیاری از شاخص های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و عمرانی، مشترکاتی با منطقه آزاد اروند دارند.
وی در دیدگاه و نگرش خود، اهداف و رسالتی را دنبال می کند. زمانی معتقد است که رشد و شکوفایی بخش شهری منطقه آزاد اروند به تنهایی کافی نیست و برای این منظور، لازم است توسعه در ابعاد مختلف صورت بگیرد.
بی تردید، چنانچه رشد و شکوفایی عمرانی و اقتصادی و فرهنگی در روستاها به شکلی سازنده صورت بگیرد، این عامل مانع از مهاجرت روستاییان به بخش های شهری برای جستجوی زندگی ایده آل تر و مرفه تر می شود.
بدین ترتیب هم می توان اقتصاد روستاهای همجوار را همسان با بخش های مرکزی شهرهای آبادان و خرمشهر توسعه داد و هم رشد و توسعه زیرساخت های مورد نیاز را در بخش مرکزی منطقه، آرام و پیوسته و برنامه ریزی شده رو به جلو برد.
در سفر رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کل کشور به منطقه آزاد اروند، کلنگ زنی از مجتمع فرهنگی مذهبی و رفاهی راه کربلا به مساحت 60881 متر مربع در مسیر شلمچه که با هدف خدمت رسانی به زائرین حسینی و کاروان های زیارتی راهیان نور، طراحی و تدوین شده است، صورت گرفت.
در جریان بازدید مدیر عامل این سازمان و رئیس بنیاد مسکن، از پروژه های عمران روستایی از قبیل اسکله تفریحی گردشگری روستای بدریه و همچنین، سیستم مکانیزه فاضلاب هوازی در روستای حنشیه، از توابع شهرستان خرمشهر بازدید و روند عملیات اجرای آنها را که با مشارکت این سازمان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صورت گرفته است، مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.
در پایان سفر یک روزه علیرضا تابش به منطقه آزاد اروند، نشستی مشترک با مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند  در خصوص اهداف و رویه های مشترک  دو نهاد برگزار گردید و گزارش هایی در خصوص فعالیت های مشترک، قرائت شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد اروند

منطقه آزاد اروند با مساحت 37400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است. این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت می باشد که با داشتن ظرفیتی از قبیل حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه