اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052382955500

صادرات محدود سیب زمینی به روسیه، قطع شد

کد: 1395052382955500

http://goo.gl/mB5m6r

، تهران , (اخبار رسمی): تا زمانی که دولت مانع از ورود کالاهای غیرتخصصی نشود، ورود افراد غیرکارشناس به حوزه های فنی می توان حیات یک صنعت حتی در عرصه کشاورزی را هم به خطر اندازد.

صادرات محدود سیب زمینی به روسیه، قطع شد

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی اتاق تهران، رحیم نیازی رییس انجمن سیب زمینی درخصوص واردات بدون کارشناسی سیب زمینی گفت: در سال گذشته صادرات محدود سیب زمینی به روسیه داشتیم که متاسفانه ادامه پیدا نکرد. از سیفی جات از جمله فلفل های دلمه ای و دیگر محصولات صیفی جات در سبدصادراتی ایران قرار داشت اما آنچه انجام شد با انتظارات ما مطابقت نداشت و از فرصت پیش آمده به اندازه ای که بتواند بر صادرات غیرنفتی ایران اثرگذار باشد و صادرکنندگان را خوش بین و دلگرم کند استفاده نشد.

نیازی ادامه داد: استفاده از فرصت هایی از این دست کار ساده ای نیست و تجارت بین دو کشور باید تسهیل شود،  موانع زیادی بر سر راه صادرات ایران به روسیه قرار داشت که در یک سال گذشته مرتفع شده است یعنی زمانی که باید از فرصت برای افزایش صادرات استفاده می شد مشغول زیرساخت ها بودیم. ارتباطات سیاسی دولت ها، مسئله حمل و نقل به ویژه در مورد صادرات سیفی جات به کشور پهناوری مثل روسیه از اهمیت به سزایی برخوردار است که در این حوزه امکانات لازم فراهم نبود.

این فعال اقتصادی با اشاره به اینکه صادرات از طریق سیستم ریلی آسان تر وکم هزینه تر است و حمل و نقل جاده ای هزینه بیشتری بر صادرکننده وارد می کند گفت: تکمیل سیستم ریلی و تجهیز ناوگان حمل و نقل ریلی به واگن هایی که بتواند محصولات فساد پذیر کشاورزی را در تابستان و زمستان با دمای مناسب به دست مصرف کننده خارجی برساند در افزایش صادرات به روسیه یک مسئله اساسی است.

رییس انجمن سیب زمینی گفت: صادرات محصولات مرغوب با برند مشخص دغدغه بخش خصوصی است و این هدف باید با تقویت ارتباطات اقتصادی و سیاسی ایران محقق شود. رایزنان اقتصادی ایران در سفارت خانه ها و کنسولگری های کشورمان باید با توجه به اشرافی که نسبت به بازار هر کشور دارند اطلاعات و شناختشان را در اختیار بخش خصوصی به ویژه اتاق های بازرگانی قرار دهند. آموزش صادرکنندگان و تخصصی کردن کار از سوی اتاق بازرگانی از دیگر مسائل حیاتی در افزایش صادرات غیرنفتی است. صادرات ایران تخصصی نیست. هرکس می تواند محصولش را به مرز کشورهای همسایه ببرد و بفروشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]