اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052383155500

نایب رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق تهران مطرح کرد

انتشاراوراق قرضه بهترین راه تسویه بدهی دولت

کد: 1395052383155500

http://goo.gl/yFGUF9

، تهران , (اخبار رسمی): دولت تعهدات بسیاری دارد که عملا بودجه ها را باید صرف آن کند بنابراین با فروش اورق قرضه با سود مناسب که می تواند کمی از سود بانکی بیشتر باشد، باید به دنبال پرداخت بدهی ها باشد

انتشاراوراق قرضه بهترین راه تسویه بدهی دولت

به گزارش اخباررسمی و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران،هفته گذشته وزیر اقتصاد از بدهی 600 هزار میلیارد تومانی دولت خبر داد؛ بدهی که حجم آن نگرانی های بسیاری را برای اقتصاددانان، کارشناسان و فعالان اقتصادی به وجود آورده است؛ اما سوال اصلی این است که دولت چگونه می تواند این بدهی را پرداخت کند و برای پرداخت آن چه کارهایی باید انجام دهد، بدهی که بخش مهمی از آن میراث دولت گذشته و روزهای تحریم است.

علی رضا کیمیایی اسدی عضو هیات نمایندگان اتاق تهران و نایب رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق تهران معتقد است بهترین برنامه برای پرداخت این بدهی انتشار اوراق قرضه است، او می گوید:« موضوع بدهی های دولت و روش پرداخت آن بارها در جلسات مختلف اتاق تهران و ایران مورد بررسی قرار گرفته است و تقریبا تمامی کارشناسان و فعالان اقتصادی بخش خصوصی که در جلسات حضور داشته اند بهترین روش را انتشار اوراق قرضه از سوی دولت می دانند که تحت آن نیز برعهده خود دولت است. البته افزایش سرمایه بانک ها هم می توانند کمک کند باشد ولی انتشار اوراق قرضه اقدام مهمی است که دولت برای پرداخت بدهی هایش باید انجام دهد.»

 

او در ادامه با اشاره به اینکه بدهی های دولت به یک گره اقتصادی در کشور تبدیل شده، می گوید:« یکی از چالش های بزرگ کشور نبود نقدینگی است که این یکی از عوامل رکود کنونی در است و ریشه این دو را باید در بدهی ها دنبال کرد، توجه داشته باشید که بسیاری از پیمانکاران خرد و بزرگ، تولید کنندگان و... مطالبات بسیاری از دولت دارند که عدم پرداخت دولت به نبود نقدینگی در مجموعه هایشان منجر شده است. یعنی با پرداخت نکردن مطالبات عملا آن ها نقدینگی برای ادامه کار در اختیار نداشته اند و نتوانسته اند بدهی های خود به بانک و واحدهای زیر مجموعه را پرداخت کنند و در واقع یک دایره معیوب شکل گرفته است، دایره ای که با پرداخت بدهی های دولتی می تواند دوباره به چرخش در بیاید.»

احمد کیمیایی اسدی با بیان اینکه به دلیل کمبود بودجه، کاهش قیمت نفت، تحریم های اقتصادی، پرداخت هزینه های جاری، یارانه ها و... دولت تاکنون پرداخت بدهی ها را در اولویت قرار نداده است، می گوید:« دولت تعهدات بسیاری دارد که عملا بودجه ها را باید صرف آن کند بنابراین با فروش اورق قرضه با سود مناسب که می تواند کمی از سود بانکی بیشتر باشد، باید به دنبال پرداخت بدهی ها باشد، بدهی هایی که اقتصاد کشور را در رکود عمیق فرو برده است و بیکاری، تعطیلی واحدها و... ثمره آن بوده است.»

او در ادامه می گوید:« بهتر است دولت در ابتدا با انتشار 40 تا 50 هزار میلیارد تومان اوراق تلاش کند تا بخشی از بدهی خود را پرداخت کرده و از طرفی هم واکنش بازار را به انتشار و خرید اوراق از سوی مردم بسنجد و بعد در چند مرحله دیگر نیز این کار را انجام دهد تا شاهد رونق اقتصادی و گردش دوباره تولید و پول در بازار باشیم.»

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]