اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052484345500

مشاور وزیر جهاد و کشاورزی خبر داد

کاهش 3درصدی بهره سرمایه گذاری دربخش کشاورزی

کد: 1395052484345500

http://goo.gl/SU2t51

، تهران , (اخبار رسمی): دولت 500 میلیون دلار منابع از صندوق ذخیره ارزی برای به کارگیری سیستم های نوین آبیاری و مکانیزه کردن آبیاری اختصاص داده است

کاهش 3درصدی بهره سرمایه گذاری دربخش کشاورزی

به گزارش اخباررسمی و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، سید محمد شریعتمدار مشاور وزیرجهاد و کشاورزی و عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با اشاره به اینکه تسهیلات ویژه ای که برای کشاورزان در هفته های گذشته از سوی دولت در نظر گرفته شده است، می گوید در سال جاری در بخش کشاورزی می توانیم رشد خوبی را شاهد باشیم و تراز تجاری کشور در این بخش با افزایش چشم گیر رو به رو شود.

وی ادامه داد: دولت برای حمایت از بخش کشاورزی در هفته های گذشته دو امتیاز ویژه را در نظر گرفت که اولین آن کاهش بهره سرمایه گذاری در این بخش از 18 درصد به 15 درصد بود و دیگری اختصاص 500 میلیون دلار منابع از صندوق ذخیره ارزی برای به کارگیری سیستم های نوین آبیاری و مکانیزه کردن آبیاری در کشور به صورت وام بلاعوض که هر دو این ها می تواند به توسعه کشاورزی و بهینه کردن و رشد بهره وری منجر شود.

شریعتمدار با بیان اینکه این دو طرح در صورت اجرای درست می توانند تاثیرات مهم و زودبازدهی به دنبال داشته باشند، تصریح کرد: در حال حاضر مهم ترین چالش در حوزه کشاورزی کشور بحران آب است که نه تنها در این بخش معضل بزرگی است بلکه به بحرانی ملی تبدیل شده است و باید دولت برای حل آن برنامه های منسجم و بلند مدتی را در پیش بگیرد.

شریعتمدار با اشاره به اینکه در شرایط کنونی که بخش تولید و صنعت در کشور با رکود سخت رو به رو شده است، کشاورزی پویا و رو به رشد است، می گوید: بخش کشاورزی سال گذشته رشد 5.4 درصدی را تجربه کرد و می توان گفت این میزان رشد باعث شد تا رشد کلی اقتصاد کشور منفی نشود، زیرا در بخش های دیگر ما با رشد منفی و رکود طرف هستیم و در واقع این کشاورزی بود که رشد اقتصادی را از منفی شدن، نجات داد. شما در نظر داشته باشید که کشاورزی در ایران از پتانسیل ها و ظرفیت های بسیار بالایی برخوردار است و اگر سرمایه گذاری های مناسبی در این حوزه صورت گیرد کشور می تواند علاوه بر تامین مواد غذایی مورد نیاز به پویایی اقتصادی نیز برسد.

این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران که بیش از این سال ها معاون وزارت جهاد و کشاورزی بوده است، در ادامه می گوید:« خوشبختانه در سه سال گذشته که دولت یازدهم روی کار آمده است شاهد رشد تراز تجاری بخش کشاورزی بوده ایم که این نشان دهنده نگاه مثبت دولت به این حوزه است، در نظر داشته باشید که تراز تجاری کشاورزی در سال 93 در کشور منفی 8 میلیارد دلار بوده است که این عدد برای سال گذشته به منفی 3.5 میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است و ما معتقدیم در سال جاری این روند رو به کاهش ادامه خواهد داشت و این نشان دهنده رشد صادرات محصولات کشاورزی در کشور است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]