اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052484435500

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان:

واردات فولاد نگران کننده نیست

کد: 1395052484435500

http://goo.gl/rO8Q9c

، تهران , (اخبار رسمی): سبحانی:واردات فولاد با توجه به تعرفه هایی که برای واردات در سال جاری وضع شده است، نگران کننده نیست زیرا فولاد داخلی در حال حاضر ارزان تر از فولاد وارداتی به دست مصرف کنندگان می رسد.

واردات فولاد به ایران نگران کننده نیست

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی اتاق تهران، در ماه های پایانی سال 94  افزایش تعرفه واردات فولاد در وزارت صنعت، معدن و تجارت  مطرح شد و در سال 95 تعرفه واردات فولاد از 4درصد به 20 درصد افزایش یافت. با این وجود برخی از فعالان صنعت فولاد از ارزان بودن فولاد وارداتی از جمله فولاد چینی در بازار فولاد ایران نسبت به فولاد تولید داخل گلایه دارند. خبرها حاکی از این است که فولاد چینی 30 درصد ارزان تر از فولاد داخلی تمام می شود. 

بهرام سبحانی مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان در این باره که شمش تولیدی فولاد مبارکه به شرکت های داخلی گران تر از شرکت های خارجی مثل چین عرضه می شود گفت: ما شمش تولید نمی کنیم و ورق فولاد تولید می کنیم. چین درحوزه شمش فولاد صادرکننده است و شاید از ایران سنگ آهن بخرد اما شمش خریداری نمی کند. شمش در بورس فلزات کشف قیمت می شود که قیمت آن حدودا  1300 تومان است و با همین قیمت به دست متقاضی داخلی می رسد. 

سبحانی گفت: کشورها برای واردات تعرفه می گذارند که تولید داخلی با تفاوت تعرفه با قیمت بالاتر به فروش برسد. قیمت های  صادراتی از قیمت جهانی تبعیت می کند و قیمت فولاد داخلی در کشور ما هم در بورس کشف قیمت می شود و براساس مکانیزم عرضه و تقاضا تعیین قیمت می شود. قیمت فروش فولاد به کشورهای خارجی و شرکت های داخلی تابع این وضعیت است. 

بهرام سبحانی عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در باره وضعیت واردات فولاد به ایران گفت: واردات فولاد با توجه به تعرفه هایی که برای واردات در سال جاری وضع شده است، نگران کننده نیست. فولاد داخلی در حال حاضر ارزان تر از فولاد وارداتی به دست مصرف کنندگان می رسد. اگر کسی بخواهد از مجرای قانونی فولاد را وارد کند و به دست مصرف کننده برساند برایش به صرفه نیست.

سبحانی درباره انبارکردن فولاد وارداتی و فروش آن در بازار گفت: واردات فولاد در سال های گذشته زیاد بود و امکان انبار کردن فولاد وجود داشت اما با تعرفه های فعلی در واردات فولاد و نرخ جهانی فولاد احتمال اینکه فولاد داخلی با قیمت ارزان تر به دست متقاضیان برسد بسیار کم است. تنها در شرایطی ممکن فولاد وارداتی ارزان تر به دست متقاضی برسد که نرخ تعرفه را در قیمت تمام شده آن محاسبه نکنیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]