اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052484495500

رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق تهران مطرح کرد

بدهی های کلان دولتی و بی نظمی های اقتصادی

کد: 1395052484495500

http://goo.gl/jrgvYo

، تهران , (اخبار رسمی): جو بی اعتماد و به وجود آمدن و گسترش آن در بازار اقتصادی کشور می تواند ضربه های بسیاری به همراه داشته باشد و بی تعهدی اقتصادی را در کشور به وجود آورد

بدهی های کلان دولتی و بی نظمی های اقتصادی

به گزارش اخباررسمی و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، محمدرضا نجفی منش عضو هیات نمایندگان اتاق تهران و رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق تهران درباره مشکلات پیش آمده برای اقتصاد کشور با انبوه مطالبات پیمانکاران از دولت اظهار کرد: بدهی های دولت به بخش های مختلف و عدم پرداخت این بدهی ها باعث به وجود آمدن جو بی اعتمادی شده است و در ادامه نیز می شود تا جایی که الان شاهد تعداد بسیار زیادی از چک های برگشتی، عدم پرداخت تعهدات و... در جامعه هستیم؛ وقتی دولت به تعهدات خود عمل نکند مردم و فعالان اقتصادی نیز در بخش های محتلف به تعهدات خود عمل نخواهند کرد و حاصل این اتفاق به جز به وجود آمدن جو بی اعتمادی در کشور چیز دیگری نخواهد بود.

او با بیان اینکه آموزه های دینی ما بر عمل کردن به تعهدات تاکید بسیاری داشته است، می گوید: عدم پرداخت بدهی های دولتی به بخش های مختلف اقتصادی از بانک ها بگیرید تا پیمانکاران یک لوپ معیوب و چرخه باطل را به وجود آورده است، مثلا وقتی دولت بدهی خود را به پیمانکاری پرداخت نکند، پیمانکار نمی تواند باز پرداخت تسهیلات بانکی اش  را بدهد و وقتی بانک منابع کافی نداشته باشد نمی تواند تسهیلات بیشتری پرداخت کند و این چرخه به همین شکل ادمه خواهد داشت.

او با بیان اینکه عمل نکردن دولت به تعهداتش در جامعه بد آموزی داشته است و به این ماجرا دامن زده، می گوید: دولت باید با برنامه ریزی دقیق و از روش های مختلف برای پرداخت بدهی های خود اقدام کند که از جمله می توان به فروش اموال دولتی و باز پرداخت بدهی ها از طریق فروش اورق قرضه، سلوک و... باشد.

رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق تهران می گوید: جو بی اعتماد و به وجود آمدن و گسترشش در بازار اقتصادی کشور می تواند ضربه های بسیاری به همراه داشته باشد و بی تعهدی اقتصادی را در کشور به وجود آورد، چیزی که در شرایط کنونی هم تا حدودی شاهدش هستیم و همه این ها باعث بی نظامی اقتصادی، رکود، عدم شفافیت مالی، فساد اقتصادی و... می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]