اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052485315898

شرکت کنترل کیفیت هوا اعلام کرد

هوای سالم تهران 120روزه شد

کد: 1395052485315898

http://goo.gl/RBAA9m

، تهران , (اخبار رسمی): امروز صد و بیستمین روز هوای سالم سال 95 در تهران است.

هوای سالم تهران 120روزه شد

به گزارش  اخبار رسمی به نقل از شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، لیلا نظری، سخنگوی این شرکت گفت: برآیند اندازه‌گیری آلودگی هوای ایستگاه‌های تهران نشان می‌دهد امروز هوای تهران با شاخص میانگین 87 در حد استاندارد و هوای سالم است.

وی اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 11 روز هوا پاک، 120 روز سالم و 17 روز ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تصریح کرد: این اعداد نشان می‌دهد هوای سال جاری در مدت 148 روز گذشته بهتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است. سال گذشته در همین مدت 10روز پاک، 100 روز سالم، 36 روز ناسالم برای گروه‌های حساس و 2 روز ناسالم برای همه بوده است.

نظری با بیان اینکه طی هفته گذشته، پیش‌بینی‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران به وقوع پیوست اظهار داشت:  حاکمیت شرایط جوی پایدار بر منطقه و وزش باد آرام متغیر بین 0 تا 2 متر برثانیه در اکثر ساعات روز نقش به‌سزایی در تجمع آلاینده‌ها در شهر داشت.

وی تصریح کرد: به طور معمول، استقرار شرایط جوی پایدار منجر به سکون نسبی هوا شده که همین امر موجب می‌شود جریانات هوا هم در راستای افقی و هم در راستای قائم محدود شود که تجمع و ازدیاد آلاینده‌ها را به دنبال دارد.

نظری ادامه داد: به همین علت در صبحگاه روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه گذشته به طور محسوس شاهد غبارآلودگی هوا بودیم. همچنین بر اساس نتایج مدلی پارامترهای هواشناسی، میزان ناپایداری جوی در روز جمعه نسبت به روزهای هفته افزایش یافت اما شاخص هیچگاه به حد ناسالم نرسید و دیروز و امروز هوا سالم بوده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در سال 1372 توسط شهرداری تهران تأسیس شده است. در حال حاضر این شرکت دارای دو معاونت مالی- اداری و معاونت فنی (واحد راهبری و اندازه گیری و واحد پایش و پیش بینی آلودگی هوا و صوت). این شرکت ضمن جرای پروژه های تخصصی، مطالعاتی- پژوهشی، 43 ایستگاه اندازه گیری صوت و 21 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در نقاط مختلف شهر تهران دارد و با روش های مختلف آن را به شهروندان اطلاع رسانی می کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | محیط زیست