اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951027221295898

طرح کاهش؛ ‌راه حل بلندمدت کاهش آلودگی هوا

کد: 13951027221295898

https://goo.gl/7zaERj

، تهران , (اخبار رسمی): آلودگی هوای تهران بدون اجرای طرح کاهش(LEZ) بهبود نخواهد یافت.

طرح کاهش؛ ‌راه حل بلندمدت کاهش آلودگی هوا

به گزارش اخبار رسمی به نقل از شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، وحید حسینی، مدیر این شرکت در این باره گفت: نتایج و تأثیرات در این‌دست پروژه‌های بزرگ‌مقیاس در بلندمدت مشخص خواهد شد و نباید توقع داشت این طرح در زمان کوتاه تأثیر قابل‌ملاحظه‌ای در کاهش آلودگی هوای شهر تهران داشته باشد.

به گفته این استاد دانشگاه، اجرای طرح کاهش در شهر تهران توسط شهرداری تهران مطرح شده و تلاش برای پیاده‌سازی آن از 3سال گذشته آغاز شده بود. فاز اول این طرح در حال حاضر شامل کنترل معاینه فنی خودروها است. حسینی گفت: پیشنهاد طرح اصلی برای اجرای قوانین سخت‌گیرانه‌تر در خصوص وسایل نقلیه آلاینده تعیین شده اما با این‌حال، بر اساس تصمیم شورای عالی ترافیک کشور، به دلیل ملاحظات خاص اجتماعی، شروع طرح با سختگیری محدودتر از ابتدای مهرماه سال جاری انجام ‌شده است.

با اجرای این طرح، خودروهای آلاینده مجاز به تردد در برخی از مناطق شهر نخواهند بود که این مسئله برای دارندگان خودروهای آلاینده زمینه‌ای برای انجام تعمیرات اساسی و یا تعویض خودرو خواهد بود. حسینی گفت: تا زمانی که وسایل نقلیه فرسوده و آلاینده از رده خارج نشوند هیچ تغییر قابل‌ملاحظه‌ای در کیفیت هوای شهر تهران رخ نخواهد داد. در این راه طرح کاهش صرفاً یک برنامه بلندمدت برای کاهش آلودگی هوا بوده و باهدف تسهیل در ترافیک طرح‌ریزی نشده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در سال 1372 توسط شهرداری تهران تأسیس شده است. در حال حاضر این شرکت دارای دو معاونت مالی- اداری و معاونت فنی (واحد راهبری و اندازه گیری و واحد پایش و پیش بینی آلودگی هوا و صوت). این شرکت ضمن جرای پروژه های تخصصی، مطالعاتی- پژوهشی، 43 ایستگاه اندازه گیری صوت و 21 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در نقاط مختلف شهر تهران دارد و با روش های مختلف آن را به شهروندان اطلاع رسانی می کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | محیط زیست