اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951027221285898

اجرای سخت‌گیرانه قانون معاینه فنی خودروها

کد: 13951027221285898

https://goo.gl/XX8wLI

، تهران , (اخبار رسمی): گزارش پلیس راهور تهران نشان می‌دهد حدود نیم میلیون خودروی فاقد برچسب معاینه فنی در تهران در سال جاری متوقف و جریمه ‌شده‌اند.

اجرای سخت‌گیرانه قانون معاینه فنی خودروها

به گزارش اخبار رسمی به نقل از شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، سرتیپ محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در این باره گفت: بیش از نیم میلیون خودرو توسط پلیس در 9ماه نخست سال به دلیل نداشتن برچسب معاینه فنی جریمه‌شده‌اند که این تخلفات توسط مأموران پلیس و دوربین‌های نظارت شهری ثبت‌ شده است. مهماندار گفت: از ابتدای سال جاری در ایران حدود 22000 خودروی آلاینده اعمال قانون شده‌اند. او افزود که برخورد با وسایل نقلیه آلوده همواره یکی از اولویت‌های پلیس به‌ویژه در فصول سرد سال بوده است. اعمال اقدامات سخت‌گیرانه بر خودروهای آلاینده بخشی از برنامه اجرای طرح کاهش بوده که از اوایل پاییز ماه سال جاری با چندین ماه تأخیر به دلیل فقدان زیرساخت‌های عملیاتی در برخی از مناطق شهر تهران اجرا شده است.

بر اساس طرح کاهش، پلاک خودروهای فاقد معاینه فنی توسط دوربین‌های نظارت شهری ثبت شده و 50هزار تومان در هر روز با ورود به منطقه طرح زوج و فرد جریمه می‌شوند. این در حالی است که در گذشته خودروهای آلاینده بر اساس شماره پلاک در برخی روزها اجازه ورود به این محدوده را داشته‌اند. مهماندار همچنین به لزوم دسترسی به یک شبکه متمرکز جهت ارتباط داده‌های معاینه فنی خودروها و اطلاعات دوربین‌های نظارتی اشاره کرد.

بااین‌وجود، بر اساس استدلال برخی از مقامات این طرح بیش از تمرکز بر طرح کاهش آلایندگی، بر پایه طرح معاینه فنی خودروها پایه‌ریزی شده زیرا ملاک ورود به منطقه کاهش، صرف‌نظر از سطح آلایندگی بر دارا بودن برچسب معاینه فنی است. نواب حسینی منش، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران دراین‌باره گفت: در مرحله کنونی، این طرح تنها به معنای تشویق صاحبان خودرو برای مراجعه به مراکز معاینه فنی طرح‌ریزی شده تا زیرساخت‌های اجرای طرح کاهش فراهم شود

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در سال 1372 توسط شهرداری تهران تأسیس شده است. در حال حاضر این شرکت دارای دو معاونت مالی- اداری و معاونت فنی (واحد راهبری و اندازه گیری و واحد پایش و پیش بینی آلودگی هوا و صوت). این شرکت ضمن جرای پروژه های تخصصی، مطالعاتی- پژوهشی، 43 ایستگاه اندازه گیری صوت و 21 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در نقاط مختلف شهر تهران دارد و با روش های مختلف آن را به شهروندان اطلاع رسانی می کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه