اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052585675500

پرویزیان از بخشنامه بانک مرکزی می گوید

هموارسازی تسهیلات دهی به بنگاه های اقتصادی

کد: 1395052585675500

http://goo.gl/fcHOlm

، تهران , (اخبار رسمی): براساس گزارش بانک مرکزی از میزان تسهیلات دهی به بخش های مختلف اقتصادی، در سه ماه اول سال تسهیلات دهی بانک ها به بخش های اقتصادی 934 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است

هموارسازی تسهیلات دهی به بنگاه های اقتصادی

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، کوروش پرویزیان، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران و مدیرعامل بانک پارسیان درباره افزایش تسهیلات دهی بانک ها و دلایل افزایش آن اظهار کرد: به هرحال، کمک به بنگاه های کوچک و متوسط که از ابتدای سال مطرح شده بود، باعث شد بانک مرکزی در رابطه با آنها بخشنامه های خوبی ابلاغ کند. به این ترتیب تسهیلات وام و پرداخت اعتبارات برای بنگاه های دارای مشکل انجام شد.

به گفته پرویزیان این بخش نامه ها به بنگاه هایی که معوقه یا چک برگشتی دارند و همچنین درباره تضامین برای اهدای تسهیلات بانک ها کمک کرده است.

او همچنین ادامه داد: از جمع 7500 واحدی که گفته می شد دارای مشکل هستند؛ در حدود 6هزار واحد به بانک ها معرفی شده اند که  4500 واحد از این ها کارهایشان در بانک ها انجام شد و فکر کنم تا انتهای شهریور باقی آنها حسب معرفی شوند.

پرویزیان همچنین درباره سهم بخش های مختلف اقتصادی در دریافت تسهیلات صحبت هایی به میان آورد. او درباره سهم بیشتر بخش خدمات در گرفتن این تسهیلات گفت: طبقه بندی هایی که برای اطلاعات و آمار داده می شود به گونه ای است که بخش خدمات شامل همه نوع فعالیت هایی اعم از حوزه گردشگری، هتلینگ، حمل و نقل و خدمات بازرگانی و ... می شود. یعنی حتی اگر واردکننده ای مواد اولیه بنگاه های تولیدی را وارد کند، آن بخشی از فعالیتش که در قالب واردات نیست در قالب خدمات تجاری دسته بندی می شود. همچنین بخش هایی مثل خدمات انفورماتیک نیز در این قالب قرار می گیرند. البته باید این موضوع را هم بیان کرد که که بخش خدمات در حال رشد است. درباره تسهیلات در بخش مسکن هم موضوع این است که به طور کلی مسکن کشش بیشتری ندارد.

چند روز پیش، بانک مرکزی گزارشی از میزان تسهیلات دهی بانک ها به بخش های مختلف اقتصادی در بهار 95 منتشر کرد. براساس این گزارش، در سه ماه اول سال تسهیلات دهی بانک ها به بخش های اقتصادی 44 درصد افزایش یافته است. به این ترتیب در این مدت 934 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 286 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

براساس این گزارش، بخش خدمات بیشترین سهم را از تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش به خود اختصاص داده است. این بخش 88.7 درصد از کل تسهیلات در قالب سرمایه در گردش را دریافت کرده است که معادل 252 هزار میلیارد ریال برآورد شده است. در مقابل مسکن با سهم 31 درصدی از کل تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش کمترین میزان سهم را از این تسهیلات به خود اختصاص داده است که معادل 22 هزار و 425 میلیارد ریال برآورد شده است

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]