اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052585685500

تحریم های مالی و بی میلی ورود سرمایه گذار

کد: 1395052585685500

http://goo.gl/MF4QaR

، تهران , (اخبار رسمی): تا زمانی که تحریم های مالی و بانکی به صورت کامل برداشته نشود مذاکرات با شرکت های خارجی، جذب سرمایه گذار و... به نتیجه نخواهد رسید

تحریم های مالی و بی میلی ورود سرمایه گذار

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، مسعود شنتیانی عضو هیات نمایندگان اتاق تهران معتقد است باوجود گذشت حدود یک سال از اجرایی شدن برجام همچنان تحریم های مالی و بانکی مانع اصلی فعالیت های اقتصادی بین المللی برای فعالان بخش خصوصی کشور است و فشار بسیاری را بر آن ها تحمیل کرده که به اعتقاد او با دیپلماسی و مذاکرات بین مقامات ایران با 1+5 باید حل شود.

وی ادامه داد: ایران در طول یک سال گذشته به تعهدات بین المللی خود عمل کرده است و در مقابل این طرف های غربی نیز باید به تعهداتشان عمل کنند که یکی از مهم ترین آن لغو کامل تحریم های بانکی و مالی است که چالش های بسیاری برای اقتصاد کشور به وجود آورده و مانع کسب و کار بین المللی فعالان اقتصادی ایران شده است.

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، با بیان اینکه برجام و توافق هسته ای در این مدت اثرات مثبت بسیاری به دنبال داشته است، گفت: یکی از خواسته های اصلی فعالان اقتصادی و بخش خصوصی از دولت و تیم مذاکره کننده هسته ای در شرایط کنونی این است که زمینه را برای برداشته شدن کامل تحریم های مالی و بانکی طبق تعهداتی که در توافق هسته ای اعلام شده، مهیا کنند؛ آن چه در ماه های گذشته شاهد بودیم این است که حدود 30 درصد تحریم های مالی و بانکی برداشته شده است ولی همچنان بخش مهمی از این تحریم ها و سختگیری ها وجود دارد و این کار را برای جا به جایی های مالی، خرید مواد اولیه ، باز کردن ال سی و... بسیار دشوار کرده است.

وی افزود: زمانی می توانیم بگوییم که تحریم های بانکی کاملا برداشته شده اند که برای خرید خارجی در بانک های خودمان گشایش اسنادی انجام دهیم و آن طرف ال سی ما را بپذیرند، این اتفاق در ماه های گذشته همچنان نیفتاده است اگر هم باشد بسیار کم و محدود بوده و برای کشوری خاص رخ داده است؛ مثلا کشوری مانند چین که در دوران تحریم ها هم دوست ما بوده و از طریق بانکی با نام کلون بانک ال سی های ما را قبول می کند البته آن هم با رقم های خاص و بالا که بیشتر برای معاملات نفتی کار برد دارد و مشکلی از فعالان اقتصادی و تولید کنندگان و وارد کنندگان حل نمی کند.

شنتیانی با بیان اینکه خود در چند ماه گذشته تلاش هایی برای گشایش های مالی با بانک های خارجی صورت داده که همیشه به در بسته خورده است، گفت: بانک هایی در کشورهای غربی حضور دارند حتی برای ایرانی ها حساب بانکی باز نمی کنند، من خودم در سفری که چند هفته پیش به آلمان داشتم برای باز کردن حساب بانکی و گرفتن کارت اعتباری اقدام کردم که به در بسته خوردم. چندین بانک را هم امتحان کردم ولی هیچ فایده ای نداشت و همگی اعلام می کردند که نمی توانند برای ایرانی ها حساب بانکی باز کنند.

این عضو هیات نمایندگان اتاق در ادامه از دولت و تیم مذاکره کننده هسته ای می خواهد تا در گفت و گو های آینده با طرف های غربی حل مشکلات مالی و بانکی و برداشته شدن تحریم ها در این زمینه را در اولویت قرار دهد؛ او می گوید:« تا زمانی که تحریم های مالی و بانکی به صورت کامل برداشته نشود مذاکرات با شرکت های خارجی، جذب سرمایه گذار و... به نتیجه نخواهد رسید و علاوه بر این همچنان شاهد این خواهیم بود که تجار و فعالان اقتصادی ایرانی از راه های غیر که می تواند فساد آور و غیر شفاف باشد و خطرات مالی بسیاری هم دارد؛ مجبور به مراودات بین المللی باشند.»

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]