کد: 1395052586385625

در اروند برگزار شد

کارگاه نقد و بررسی آثار منتخب مسابقه معماری

کد: 1395052586385625

http://goo.gl/E66nXI

، آبادان , (اخبار رسمی): سه طرح برتر اولین مسابقه معماری و طراحی دروازه ورودی منطقه آزاد اروند از مرز شلمچه، با حضور طراحان برگزیده و داوران در موزه هنرهای معاصر آبادان معرفی شد.

کارگاه نقد و بررسی آثار منتخب مسابقه معماری

به گزارش اخبار رسمی به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، مجید رحیمی، مدیر اطلاعات جغرافیایی و شهرسازی در حاشیه برگزاری این مراسم گفت: طرح برگزیده اول به گروه میکرومگا، طرح برگزیده دوم اثر بابک مستوفی صدری و اثر سوم متعلق به آقای پور حسنی است که از میان 22 طرح ارسالی به دبیرخانه مسابقه انتخاب شدند.

مجید رحیمی افزود: 120طرح با موضوع طراحی دروازه ورودی منطقه آزاد اروند از مرز شلمچه،  به دبیرخانه مسابقه ارسال شد که از میان طرح های رسیده، 22 طرح به مرحله نهایی راه یافت.

وی خاطر نشان کرد: شیوه برگزاری مسابقه طراحی دروازه ورودی منطقه آزاد اروند،  بر اساس نظر شورای عالی معماری و شهرسازی کشور و بدون دخالت این سازمان در انتخاب طرح ها، برگزار و سه طرح برتری که بالاترین امتیاز لازم را آورده بودند،  انتخاب و معرفی شدند.

رحیمی، برگزاری مسابقات معماری را روشی برای رسیدن به طرح برتر در کنار واگذاری طرح ها به مناقصه و بهره گیری از مجموعه های مشاور به صورت عمومی و محدود دانست و اظهار داشت: در مسابقه، فرصت ایده پردازی و ارائه طرح های نو همراه با خلاقیت به شرکت کنندگان داده می شود.

شایان ذکر است که این،  نخستین مسابقه معماری در سازمان منطقه آزاد اروند است که برگزار می شود.

مدیر اطلاعات جغرافیایی و شهرسازی سازمان منطقه آزاد اروند در پایان گفت: کارگاهی در حاشیه برگزاری معرفی طرح ها و ایده های برتر با هدف نقد و بررسی طرح ها و ایده ها طراحی و معماری، برگزار گردید که در آن فرصتی برای تبادل افکار و ایده ها فراهم گردد و طراحان و داوران از نزدیک، ارتباط مستقیم با افراد بومی و گروه معماری و شهرسازی سازمان منطقه آزاد اروند برقرار کنند. و این مسئله می تواند در جهت رشد و پویایی این رشته در منطقه، موثر و کارا باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد اروند

منطقه آزاد اروند با مساحت 37400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است. این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت می باشد که با داشتن ظرفیتی از قبیل حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.