اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052586735978

رییس سازمان ورزش در مراسم تشییع پدر کشتی شهر ری عنوان کرد

اخلاق دلیل عشق مردم به مرحوم پهلوان زارع

کد: 1395052586735978

http://goo.gl/myMtqK

، تهران , (اخبار رسمی): رییس سازمان ورزش شهرداری تهران ضمن حضور در مراسم تشییع عبدالله زارع، درگذشت پیشکسوت کشتی کشورمان را تسلیت گفت.

اخلاق دلیل عشق مردم به مرحوم پهلوان زارع

به گزارش  اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان ورزش شهرداری تهران، محمد رضایی، رییس این سازمان، در مراسم تشییع پیکر مرحوم پهلوان عبدالله زارع که با حضور جامعه ورزش و صدهاتن از شهروندان برگزار شد، مصیبت وارده را به خانواده محترم ایشان، شاگردان و اهالی کشتی شهرری تسلیت گفت و برای آن مرحوم از درگاه خداوند متعال آرزوی غفران کرد.
رضایی با بیان اینکه مرحوم زارع، اسوه جوانردی، اسطوره ای به یاد ماندنی و پهلوانی نامدار در کشور بوده  و هست، اظهار کرد: حضور چشمگیر مردم شریف ایران در این مراسم نشان از آن دارد که اخلاق مداری، محبت و روحیه پهلوانی در تمام دوران مورد قبال عمومی واقع می‌شود.
گفتنی‌است، اولین مربی نابغه کشتی فرنگی ـ حمید سوریان ـ بر روی  دستان  مردم، جمع کثیری از ورزشکاران و ورزش دوستان کشتی کشور و شهرری از میدان اصلی شهرری به سمت آستان مقدس حرم سیدالکریم حضرت عبدالعظیم  (ع) تشییع و سپس برای خاکسپاری به قطعه نام آوران بهشت زهرا منتقل شد.
 مرحوم عبداالله زارع که به دلیل کهولت سن و بیماری در بیمارستان فیروزآبادی شهرری بستری بود،   در سن 90 سالگی دار فانی را وداع گفت.
 زارع در سن 20 سالگی به کشتی روی آورد و در سال های 1332 و 1337موفق شد مدال برنز ایران را به دست آورد که به دلیل آسیب دیدگی از دنیای قهرمانی زود کنار رفت و به امر مربیگری پرداخت.
 او اولین شاگرد خود یعنی «قاسم بابایی جعفری» را به مسابقات جهانی فرستاد و در طول مربیگری نیز شاگردان زیادی را تحویل جامعه کشتی دادکه سرآمد همه آنها نابغه کشتی جهان «حمید سوریان» دارنده هفت مدال طلای جهان و المپیک بود.
 زارع در سال 2009 از سوی اتحادیه جهانی کشتی به عنوان برترین مربی جهان انتخاب شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان ورزش شهرداری تهران

سازمان ورزش شهرداری تهران به دلیل گستردگی و حجم بالای فعالیت های ورزشی در شهرداری تهران در سال 1389 و با ادغام اداره کل تربیت بدنی شهرداری تهران و شرکت فرهنگی ورزشی شهر شکل گرفت تا بتواند یکپارچگی و وحدت رویه در ارائه خدمات ورزشی تفریحی را در شهر ایجاد کرده و سبب افزایش کارآیی و اثر بخشی سازمانی شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه