اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052687275500

رییس انجمن واردکنندگان خودرو مطرح کرد

امحا مُسکن مقطعی برای برخورد با قاچاق

کد: 1395052687275500

http://goo.gl/9NRhVt

، تهران , (اخبار رسمی): اتکا به روش های سنتی به جای مکانیزه کردن فرایندهای قانونی در واردات خودرو و شماره گذاری آن باعث بروز چنین مشکلاتی می شود و راه را برای واردات غیرقانونی خودرو باز می کند.

امحا مُسکن مقطعی برای برخورد با قاچاق

به گزارش اخبار رسمی و به نقل  از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، سرنوشت کالاهای غیر فسادپذیر مکشوفه قاچاق، یا ماندن در انبارهای سازمان امول تملیکی بود، یا به مزایده گذاشتن یا صادرات مجدد آن اما در هفته گذشته خبر امحاء 13 خودرو قاچاق منتشر شده است.  قرار است این 13 خودرو که شامل، بنز، پورشه و بی.ام دبلیوست برای برخورد قاطع با قاچاقچیان نابود شود.

فرهاد احتشام زاد رییس انجمن واردکنندگان خودرو در این باره گفت: خودروهای قاچاق از مبادی غیرقانونی و بدون پرداخت تعرفه ها وارد شدند و اطلاق لفظ قاچاق به این 13 دستگاه خودرو درست است. از این دستگاه خودرو 9 دستگاه بطور غیرقانونی و با اسناد مجعول شماره گذاری شدند.

احتشام زاد درباره مواضع سندیکاهای فعال در حوزه واردات خودرو درباره امحاء این 13 خودرو گفت:  موضع واردکنندگان شناسنامه دار خودرو و تشکل های فعال در حوزه واردات خودرو از جمله فدراسیون واردات و انجمن مخالفت با هر نوع واردات غیرسازماندهی شده و غیرقانونی و برخورد با قاچاقچیان است. این از موضوعاتی است که همه بر سر آن اتفاق نظر داریم.

امحاء 13 خودروی لوکس قاچاق که شامل بنز، پورشه و بی.ام.دبلیوست از سوی برخی از فعالان عرصه خودرو به دلیل به صرفه نبودن صادرات مجدد خودروها از نظر اقتصادی درست ترین راه در شرایط فعلی برای برخورد با قاچاق و عدم ورود این کالا به بازار مطرح می شود. رییس انجمن واردکنندگان خودرو دراین باره گفت: تصمیمی که برای امحاء خودروهای قاچاق گرفته شده با احتساب تمام تاثیرات جانبی بر موضوع واردات غیرقانونی به اجرا در می آید. شاید بتوان راه حل های بهتری را در آینده در مواجهه با چنین مسائلی مطرح کرد اما در حال حاضر تنها راه حل ممکن برای جلوگیری از شکل گیری دوباره چنین وارداتی برخوردهای قهری و شدید است. اولین بار است که در ایران با چنین پدیده ای مواجه می شویم و پیش از این واردات خودرو به شکل غیرقانونی در ایران انجام نشده است. خودرو کالایی است که باید از مبادی قانونی وارد شود. ترخیص از گمرک، مسائل اداری ستاد سوخت برای اسقاط خودرو  فرایندهای قانونی و مشخصی است که در نهایت منجر به شماره گذاری خودرو می شود و این فرایندها مانع ورود غیرقانونی خودروست که در این مورد خاص انجام نشده است.

 رییس انجمن واردکنندگان خودرو در این باره که آیا امحاء این 13 خودرو پایانی بر واردات غیرقانونی خودرو در ایران است ادامه داد: طبیعی است افرادی که دنبال انجام فعالیت های غیرقانونی در اقتصادند، راهکارها را شناسایی می کنند. خوشبختانه قانون ما صریح و شفاف الزامات را مشخص کرده است اما اتکا به روش های سنتی به جای مکانیزه کردن فرایندهای قانونی در واردات خودرو و شماره گذاری آن باعث بروز چنین مشکلاتی می شود و راه را برای واردات غیرقانونی خودرو باز می کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]