اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052687385735

ایران به بروندی ها بورسیه می دهد

کد: 1395052687385735

http://goo.gl/Shr9ma

، تهران , (اخبار رسمی): وزیر علوم از اعطای 10 بورس تحصیلی ددانشجویان کشور بروندی خبر داد.

ایران به بروندی ها بورسیه می دهد

به گزارش  اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت علوم ، محمد فرهادی ، وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری با آلن آیمه اینامیتو ، وزیر امور خارجه بروندی  دیدار و گفتگو کرد.در این دیدار فرهادی با اشاره به مضای تفاهم نامه همکاری در زمینه های علمی و فناوری در سال 1393با بروندی گفت : طبق مفاد این تفاهم نامه ، امسال اولین گروه از دانشجویان بورسیه بروندی تحصیل شان را در دانشگاه های ایران آغاز کرده اند .

وزیر علوم با بیان اینکه عزم دولت جمهوری اسلامی ایران گسترش همکاری های همه جانبه با کشورهای آفریقایی در زمینه های سیاسی ، اقتصادی و به خصوص علمی و فناوری است ، گفت : با جند دانشگاه و مرکز پژوهشی  برتر ایران هماهنگی های لازم صورت می گیرد تا در خصوص  پذیرش دانشجویان پژوهش محور بروندی همکاری کنند.

وی در ادامه با اعلام موافقت با پذیرش اعضای هیئت علمی و استادان دانشگاه های بروندی برای استفاده از فرصت های مطالعاتی و آموزشی در دانشگاه های ایران گفت : ما همچنین می توانیم در جهت تاسیس رشته های مهارتی و فنی و حرفه ای در بروندی مشارکت کنیم.

دکتر فرهادی همچنین در خصوص اعطای 10 بورسیه تحصیلی دیگر برای دانشجویان بروندی قول مساعد داد.

در ادامه این دیدارآلن آیمه اینامیتو ، وزیر امور خارجه بروندی با تشکر از استقبال و مهمان نوازی مسئولان ایرانی ، هدف از این ملاقات را آگاهی از سطح بالای آموزش عالی ایران و تقویت و گسترش روابط علمی و فناوری بین دو کشور عنوان کرد.

وی در ادامه با اظهار رضایت از تحصیل دانشجویان بورسیه بروندی در دانشگاه های ایران خواستار ادامه دریافت این بورسیه ها در رشته های کشاورزی ، بهداشتی ، علم و تکنولوژی و رشته های فنی شد و گفت ما معتقدیم که دانشگاه های ایران در رشته های مورد نیاز ما تجربیات بسیار ارزنده ای دارند و ما می توانیم ازاین اطلاعات و تجربیات در زمینه های مختلف به بهترین نحو استفاده کنیم .

 در این دیدار سفیر بروندی در تهران ، رئیس دانشگاه دولتی بروندی ، دکتر حسین سالار آملی ، قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری های علمی و بین المللی و دکتر عبدالرحیم نوه ابراهیم ، مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی نیز حضور داشتند .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

لازم است در هر زمان تحلیل دقیق و صحیحى از وضعیت و جایگاه تاریخى آموزش عالى داشته باشیم. این علم و آگاهى به دلیل اینکه براى تعیین نحوه و خط مشى حرکت آتى این بخش ضرورى است، موجب وحدت نظر و تحلیل همگان با دست‏اندرکاران آموزش عالى کشور مى‏شود. ما براى سهولت، تاریخ آموزش عالى ایران را به سه دوره باستانى، میانى و اخیر یا معاصر تقسیم نموده‏ایم. بر مبناى اطلاعات در دست، در زمان داریوش، مدرسه پزشکى «سائیسم» جهت تربیت طبیب با کتابخانه‏اى معتبر دایر بوده است. مجمع علمى همدان نیز در آن زمان با 100 نفر عالم و دانشمند به فعالیت مشغول بوده است. علاوه بر اینها از فرهنگستان اردشیر نیز در شهر سارد ذکر به میان آمده است. مدارس دوره ساسانى مثل ریواردشیر به انتقال معارف آن عصر و تربیت دانشمند مشغول بوده‏اند. شاخص‏ترین سابقه آموزشى موجود و در دسترس در دوران باستانى را مى‏توان تشکیل و تأسیس مدرسه «جندى شاپور» در شرق محل فعلى شوش توصیف نمود. این مدرسه که 500 سال عمر کرده، پایدارترین مدرسه عالى در تاریخ ایران بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | تبلیغات و روابط عمومی