اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052788585500

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت؛

تجارت نیازمند 35 رایزن خبره اقتصادی است

کد: 1395052788585500

http://goo.gl/pBmgCm

، تهران , (اخبار رسمی): برای توسعه فعالیت های تجاری و اقتصادی کشورمان، حداقل به اعزام 35 رایزنان بازرگانی به کشورهای هدف و برنامه ریزی شده نیاز است تا با شناسایی فرصت های اقتصادی، حجم تجارت اقتصاد ایران افزایش یابد.

تجارت ایران نیازمند 35رایزن خبره اقتصادی است

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، توافق هسته ای بین ایران و 1+5 و شروع اجرای برنامه جامع اقدام مشترک که به برجام مشهور شده است، فرصت جدیدی برای کشور به وجود آورده تا بتواند حجم تجارت را افزایش داده و برای جذب سرمایه گذاران خارجی اقداماتی را انجام دهیم، اما برای رسیدن به این اهداف پیش زمینه هایی لازم است که یکی از آن ها اعزام رایزنان بازرگانی به کشورهای مختلف به خصوص کشورهای هدف تجارت و جذب سرمایه گذاری است؛ کشورهایی که در این شرایط تمایل بیشتری برای حضور در ایران و یا افزایش حجم تجارت ( صادرات و واردات) با ایران را دارند؛ اما در این زمینه یعنی اعزام رایزنان بازرگانی چه اقداماتی صورت گرفته است.

ولی الله افخمی راد معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در این خصوص اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی های توسعه تجارت اقتصاد ایران، افزایش رایزنان بازرگانی کشور در دستور کار قرار گرفته است و هم اکنون 25 رایزن مصوب و 22 رایزن دیگر نیز در کشورهای فعلی هدف مستقر هستند ضمن آنکه در آینده نزدیک 3رایزن دیگر نیز به کشورهای هدف، فرستاده می شوند.

وی ادامه داد: این رایزن های جدید به مقصد نیجریه، آمریکای لاتین و دیگر مقاصد هدف اعزام خواهند شد تا در راستای توسعه بازار و شرایط اقتصاد ایران و فعالیت های کنونی کشورمان فعالیت کنند.

وی همچنین درباره برنامه ریزی ها در خصوص افزایش تعداد رایزنان بازرگانی کشور اشاره داشت و گفت: ما باید موافق دولت را در این خصوص اخذ کنیم که تعداد رایزنان بازرگانی را افزایش دهیم و در برخی از کشورهای هدف صادراتی برای توسعه کار و فعالیت بیشتر تعداد رایزان بازرگانی را از یک نفر به چند نفر و یک گروه تغییر دهیم و این دست انجام است و درحال مذاکرات در این ارتباط هستیم.»او در ادامه درباره هدف گذاری ها برای گسترش اعزام رایزنان بازرگانی گفت:« ما حداقل برای توسعه کار و اعزام رایزنان بازرگانی به 35 کشور هدف که مشخص شده اند باید برنامه ریزی کنیم.»

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]