اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052789505500

عضو هیات رییسه اتاق تهران :

تداوم رشد اقتصادی حیاتی است

کد: 1395052789505500

http://goo.gl/nBDFNJ

، تهران , (اخبار رسمی): استمرار رشد 4.4درصدی اقتصادی در فصل بهار، برای وضعیت اقتصادی کشور بسیار حیاتی است اما باید رونق اقتصادی و اشتغالزایی نیز به عنوان چاشنی این رشد اقتصادی، حس شود.

تداوم رشد اقتصادی حیاتی است

به گزارش اخباررسمی و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، سیده فاطمه مقیمی، عضو هیات رییسه اتاق تهران درباره عملکرد دولت و استمرار رونق اقتصادی اعلام کرد: در ابتدا باید گفت که رشد اقتصادی که مرکز آمار و رییس جمهوری اعلام کرده اند خوب و مطلوب است، اما قطعی نیست.

وی ادامه داد: این رقم برای رشد اقتصادی نقطه به نقطه و مقایسه ای بوده و کفایت قصه نیست؛ با این حال، همین که اقتصاد کشور از رکود تورمی خارج شده و آن وضعیت را پشت سر گذاشته، خود حرکت مثبتی است.

با این حال عضو هیات رییسه اتاق تهران تاکید کرد: اما اگر قرار است شرایط بهتری را در نگاه اقصاد ایران داشته باشیم، مهم ترین کاری که دولت می تواند انجام دهد و به فعالان اقتصادی کمک کند، تغییر در تدوین قوانین دست و پا گیر است. چرا که تنها به این شکل است که بخش خصوصی می تواند حرکت کند. دولت باید قوانینی را تدوین کند که جلوی قوانین بازدارنده را بگیرد.

او همچنین ادامه داد: تسهیل در تجارت، شروع کسب و کار و مراودات بین المللی تجاری و بانکی و ... باید انجام شود. حتی این موارد بعد از تحریم ها خیلی نسبت به قبل تغییر نکرده است، البته درست است که بهتر شده است، اما هنوز مطلوب نظر نیست.

به گفته مقیمی، اگر دولت بتواند در این مدت باقی مانده از عمرش قوانینی تدوین کند که جلوی قوانین دست و پا گیر را بگیرد بهترین اقدامی است می تواند در بهبود وضعیت اقتصادی کشور انجام دهد. او معتقد است: با برداشتن این قوانین دست و پا گیر، عملا رشد اقتصادی هم استمرار پیدا خواهد کرد.

مقیمی در پایان خاطرنشان کرد: ما وام، تسهیلات و پول نمی خواهیم، ما قانون خوب می خواهیم تا بتوانیم در کنار آن فعالیت کنیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]