اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395053091035500

رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران خبرداد

تدوین لایحه بازنگری درقوانین بانکی توسط دولت

کد: 1395053091035500

http://goo.gl/WfS0ld

، تهران , (اخبار رسمی): قانون پولی و بانکی بخش های مختلفی دارد اعم از بحث سیاست های پول و بانکی، بانک مرکزی و بخش عملیات بانکی و در حال حاضر همه اعتقاد دارند که نقص هایی در این بخش ها وجود دارد.

تدوین لایحه بازنگری درقوانین بانکی توسط دولت

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی اتاق تهران، چندماه پیش و در آخرین روزهای کاری مجلس نهم گروهی از نمایندگان مجلس به دنبال اصلاح بخشی از قوانین نظام بانکی کشور بودند و طرحی با عنوان بانکداری بدون ربا را مطرح کردند که با مخالفت های شدید کارشناسان و فعالان بخش خصوصی رو به رو شد، مخالفان معتقد بودند که این قانون باتوجه به اهمیت و جایگاه باید به صورت ویژه و با نظر کارشناسان مورد بازنگری قرار گیرد و نه به صورت سیاسی و بدون پشتوانه کارشناسی؛ در نهایت اتفاقی که افتاد این بود که نمایندگان فرصت کافی برای تغییراتی که مورد نظرشان بود پیدا نکردند و طرحشان کنار گذاشته شد.

علی سنگینیان رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهراندرباره بازنگری در قوانین بانکی اظهار کرد:  طرح بانکداری بدون ربا که پیش از این از سوی برخی از نمایندگان مجلس گذشته مطرح شده بود قرار شده است کنار گذاشته شود و لایحه دولت در دستور کار قرار بگیرد، دولت هم قول هایی داده است که هرچه زودتر این لایحه را تهیه و تدون کند و تا آن جایی که می دانم الان در حال انجام این کار هستند تا به مجلس بفرستد.

وی در ادامه می گوید: ما از طرف اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران از آقای سیف رئیس کل بانک مرکزی و آقای طیب نیا وزیر اقتصاد و دارایی خواسته ایم که هر چه سریع تر لایحه کامل و مدونی را برای بازنگری  و اصلاح قوانین بانکی دولت آماده کند و به مجلس ارائه دهد که همه جنبه های مهم نظام بانکی در آن دیده شود و یک قانون کامل در واقع تصویب شود.

رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران در ادامه گفت: قانون پولی و بانکی بخش های مختلفی دارد اعم از بحث سیاست های پول و بانکی، بانک مرکزی و بخش عملیات بانکی و در حال حاضر همه اعتقاد دارند که نقص هایی در این بخش ها وجود دارد ولی مهم این است که همه این مباحث مورد بازنگری قرار گیرد؛ نمایندگان مجلس قبلی آمده بودند و تنها به یک بخش این قانون توجه کرده بودند و قصد اصلاح آن را داشتند بدون اینکه بخش های دیگر را مورد توجه قرار دهند و این باعث می شد عملا جامعیت قانون را در نظر نگیرند و این مشکلات بسیاری به وجود می آورد. به نظر می رسد کاری که باید انجام شود این است قوانین و مقررات این حوزه یک جا بازنگری و اصلاح شود و کار به صورت منسجم انجام شود  و اگر اشکالاتی هست در سیستم بانکی و... اصلاح شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]