اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395053192825500

عضو هیئت مدیره انجمن قطعه سازان:

صادرات خودروهای لوکس قاچاق، بازدارنده نیست

کد: 1395053192825500

http://goo.gl/0roqPj

، تهران , (اخبار رسمی): درحال حاضر هیچ روش جایگزینی برای برخورد با خودروهای لوکس قاچاق مطرح نیست. در برخورد با خودروهای قاچاق به هر روشی که مانع از قاچاق کالا شود و آن را متوقف کند باید عمل کرد.

صادرات خودروهای لوکس قاچاق، بازدارنده نیست

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، امحای 13 خودروی قاچاق لوکس و عدم انطباق سیستم خدمات پس از فروش شرکت های تولید خودرو با الزامات آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان دو خبر مهم این روزهای حوزه خودروست. محمدرضا نجفی منش، عضو هیئت مدیره انجمن قطعه سازان خودرو در گفت وگو با سایت خبری اتاق تهران در باره امحای خودروهای لوکس قاچاق گفت: درحال حاضر هیچ روش جایگزینی برای برخورد با خودروهای لوکس قاچاق مطرح نیست. در برخورد با خودروهای قاچاق به هر روشی که مانع از قاچاق کالا شود و آن را متوقف کند باید عمل کرد. قاچاق بزرگترین خطر برای منافع ملی، تولید ملی و نیروی کار ایرانی است. قاچاقچی ها هیچ تعرفه ای برای واردات خودروها به گمرک پرداخت نکردند و در تولید این خودروها از هیچ نیروی کار ایرانی استفاده نشده است. در بعضی موارد شنیده شده است که کشورهایی خودروهای لوکس متخلف را پرس می کنند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران درباره صادرات مجدد این خودروها به جای امحای آن گفت: در حال حاضر هیچ قضاوتی در مورد روش امحاء ندارم و نمی گویم این روش خوب است یا خیر اما صادرات دوباره خودروهای لوکس قاچاق شیوه بازدارنده ای در مقابل با واردکنندگان غیرقانونی خودرو نیست. جالب است که بیشتر خریداران در حراجی های خودرو از واردکنندگان غیرقانونی خودروهای لوکسند.

رییس کمیسیون تسهیل کسب وکار اتاق تهران در ادامه درباره استاندارد نبودن خدمات پس از فروش در ایران گفت: استاندارد نبودن با ضعیف بودن خدمات پس از فروش خودروها دو بحث مجزاست. استاندار نبودن با ضعیف بودن متفاوت است. در بین شرکت های خصوصی ایرانی که نمایندگانی های خودروسازانند و خدمات پس از فروش ارائه می دهند، شرکت هایی توانستند نمره های متوسط و خوبی دریافت کنند. تلاش این شرکت ها در جهت ارتقای خدمات پس از فروش و کسب رضایت بالاتر از مشتریان خودروی ایرانی است. در آبان ماه سال جاری سمیناری برای فروش و خدمات پس از فروش در ایران برگزار می شود و شرکت ها با حضور در چنین سمینارهایی ارتقای خدمات رسانی و کسب رضایت بیشتری مشتریان را دنبال می کنند.

گفتنی است شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در گزارشی نتایج ارزیابی خدمات پس از فروش 39 شرکت شامل10 شرکت تولیدکننده خودروهای سبک، 16 شرکت تولید کننده خودروهای سنگین، 12 شرکت واردکننده خودروهای سبک و یک شرکت واردکننده خودروهای سنگین را منتشر کرده است.بر اساس این گزارش، در بین 39 شرکت ارزیابی شده در سال 1394 هیچ یک موفق به کسب رتبه نخست نشدند و 20 شرکت و 32 درصد نمایندگی های مجاز حائز رتبه چهار شدند.

نتایج ارزیابی از شرکت های عرضه کننده خودرو نشان می دهد سیستم خدمات پس از فروش در هیچ یک از شرکت های تحت ارزیابی با الزامات آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو انطباق کامل ندارد.
از عمده ترین پارامترهای مغفول مانده در حوزه سیستم خدمات پس از فروش در انطباق با قوانین می توان به پرداخت نشدن خسارت خواب خودرو و تعویض نکردن خودرو در صورت تکرار عیب اشاره کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | کارآفرینی و استارتاپ