اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395053193065715

پیشنهادهای ویژه برای سفرهای تابستانی

مقاصد بکر را جایگزین خزر کنید

کد: 1395053193065715

http://goo.gl/qn9BEN

، تهران , (اخبار رسمی): اگر این روزها هوای سفر دارید و می خواهید ترافیک سنگین جادهای شمال را نداشته باشید به سراغ مقاصد جدید و بکرتر بروید .

مقاصد بکر را جایگزین خزر کنید

به گزارش اخبار رسمی ،شاید بپرسید در این اوج گرما چه مقصدی می‌تواند مورد قبول باشد. پاسخ به این پرسش گزینه‌هایی را پیش رو قرار می‌دهد که می‌توانند میزبانی خوب برای ما باشند. کشور ما به لحاظ جغرافیایی مناطق خشک بسیاری دارد و همین موضوع یکی از دلایلی است که همه مسافران تابستانی را به سوی 3 استان حاشیه دریای خزر می‌کشاند. اما در همین شرایط می‌توان به مقاصدی اندیشید که اتفاقا نزدیک‌تر و با جذبه‌اند هرچند به اندازه شمال سرسبز نیستند. نکته اینجاست که مناطق مختلفی که می‌خواهیم جاذبه آنها را معرفی کنیم به‌دلیل شرایط آب و هوایی و جغرافیایی خود پوشش گیاهی خاص خود را داشته و در این تابستان از هوای مطلوبی هم برخوردارند.

برای نمونه استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی و کردستان همه این خصوصیات را دارند؛ به‌علاوه اینکه آنها جاذبه‌های تاریخی، تفریحی و طبیعی قابل توجهی هم دارند.

این استان ها  با داشتن ارتفاعات زاگرس، آبشارهایی جذاب را در خود جای داده‌اند که همگی با هوایی مطلوب برای تفریح تابستانی می‌توانند زیبایی‌های خود را به رخ بکشانند.

علاوه بر این، جغرافیای استان چهارمحال و بختیاری و مختصات رودخانه‌های آن سبب شده تا فرصتی جدید در آن رقم بخورد و آن فرصت گردشگری ماجراجویانه در رودخانه‌های خروشان این استان است. بستر این رودخانه‌ها همگی از سنگ و قلوه‌سنگ است و حاشیه آنها را نیز پایه‌ کوه‌های زاگرسی رقم زده و عرض باریک آنها سبب شده تا جریان رودخانه حتی در فصل کم آبی بسیار تند و خروشان باشد.

رفتینگ در چهار محال  را دریابید

این موقعیت بهترین فرصت برای گردشگری ماجراجویانه در آبهای خروشان تحت عنوان «رفتینگ» یا همان قایقرانی در آب‌های خروشان است.از سال 87 به همت بخش خصوصی و حمایت کمیته ملی طبیعت‌گردی، کار شناسایی موقعیت‌های مناسب رفتینگ در رودخانه‌های استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد و رودخانه ارمند به‌عنوان نقطه آغازین اجرای این طرح در نظر گرفته شد.

سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری این استان هم در تدارک بسترسازی برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری این منطقه است. روستای ارمند در منطقه، میان شهرستان‌های لردگان و اردل در جاده ارتباطی چهارمحال و بختیاری به خوزستان قرار گرفته است.

با این حساب می‌توان این منطقه را با این جاذبه جدید مقصدی برای همه دوستداران گردشگری مفرح دانست، اما قطعا استان‌هایی چون خوزستان، فارس، اصفهان، کرمان و یزد به این منطقه نزدیک‌ترند و همین می‌تواند برای آنها با توجه به سفر زمینی به صرفه‌تر باشد.

پیش بسوی آبشارهای بی نظیر لرستان 

استان لرستان نیز از موقعیتی مشابه در مورد رودخانه‌ها برخوردار است و سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری این استان نیز در تدارک برنامه‌ای برای راه‌اندازی گردشگری ماجراجویانه در رودخانه‌های لرستان است. اما آنچه اینک در لرستان نقد است آبشارهای این منطقه است که در کنار آب و هوای نسبتا خنک آن می‌تواند فرصتی برای مسافرت‌های تابستانی باشد.

در مسیر زیبای اندیمشک – خرم‌آباد هیچ اقامتگاه و استراحتگاه بین‌راهی نظیر آنچه در اتوبان تهران – قم وجود دارد دیده نمی‌شود و همین، مسافران را واداشته تا سریع از این محور عبور کرده و توقفی نکنند. با این حال شاید بد نباشد شما فرصتی به خودتان بدهید و چند دقیقه ای را در جاده های زیبای این منطقه توقف کرده یا چند ساعتی را در چادر به سر ببرید!

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گردشگری مارکوپولو

شرکت سفرهای مارکوپولو به عنوان اولین عمده فروش تور در ایران با اتکاء به تجارب فراوان و اشراف همه جانبه ای که به برنامه ریزی تور و معرفی جاذبه های توریستی ایران و بیش از چهل کشور در سراسر جهان را دارد، اقدام به تدارک تورهای متعدد و متنوع با توجه به نیاز جامعه می کند. هدف مارکوپولو مطالعه، برنامه ریزی، اجرا و هدایت جذاب ترین تورهای فرهنگی، علمی، تفریحی، ورزشی و نمایشگاهی در داخل و خارج از کشور است. شرکت مارکوپولو در هر سال با اجرای دهها تور ورودی و بیش از یکصد تور خروجی در گستره پنج قاره طیف وسیعی از تورهای متنوع به اقصی نقاط جهان را تدارک می بیند. شرکت مارکوپولو رضایتمندی مشتری و توجه به استانداردهای بالای حرفه ای را از اصول اولیه فعالیتهای خود می داند توجه به جزئیات هر سفر، کنترل کیفیت خدمات در حمل و نقل های هوایی، زمینی و دریایی و مراکز اقامتی و توجه به فاکتورهای گوناگون تأثیر گذار در انواع سفرنامه ها باتوجه به شرایط خاص هر تور و مطالعه گزارشات سفرهای قبلی از مهمترین قسمت برنامه ریزی می باشد. برنامه سفر با دقت و بر اساس تجربه و عواملی نظیر ساعت باز شدن مکانهای مورد بازدید، فواصل اماکن با یکدیگر و ساعات تردد بین آن و امکان پذیرایی برنامه ریزی شده اند. بنابراین تورها بیش از آنچه در بروشور و سایت اینترنتی گفته شده ارائه می شوند. گاهی تغییر ساعت پرواز و یا عوامل پیش بینی نشده دیگری موجب تغییراتی در برنامه از پیش تنظیم شده می گردند که در چنین مواقعی مدیران تور مارکوپولو بهترین جایگزین موجود را انتخاب و ارائه می کند

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]