کد: 1395060194665784

رییس کنفدراسیون صادرات ایران:

رشد بنگاه های تولید داخل قابل لمس نیست

کد: 1395060194665784

http://goo.gl/VlBw0g

، تهران , (اخبار رسمی): در 4 ماه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، صادرات غیرنفتی 21.11 درصد رشد داشته است و این به این معنی است که حمایت هایی در این زمینه صورت گرفته است که چنین رشدی هم رخ داده است.

رشد بنگاه های تولید داخل قابل لمس نیست

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی کنفدراسیون صادرات ایران، محمد لاهوتی، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران و رییس کنفدراسیون صادرات ایران درباره رشد اقتصادی اظهار کرد: رشد اقتصادی یک مرتبه و اتفاقی نیست، به هرحال یکسری فاکتورها و سیاست هایی لحاظ و اجرا شده که منتج به این رشد اقتصادی شده است.

وی با اشاره به اینکه افزایش صادرات غیرنفتی در این رشد اقتصادی دخیل بوده ادامه  داد: به هرحال، موضوعی که الان قابل توجه است و می توان لحاظ کرد، رشد آمارهای صادرات غیرنفتی است. در 4 ماه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، صادرات غیرنفتی 21.11 درصد رشد داشته است و این به این معنی است که حمایت هایی در این زمینه صورت گرفته است که چنین رشدی هم رخ داده است.

رییس کنفدراسیون صادرات ایران تاکید کرد: جدا از این که در جزییات آماری اختلاف نظرهایی وجود دارد، اما باید توجه کرد که رشد اقتصادی رخ داده است. البته باید توجه کرد که در این 21 درصد رشد صادراتی که رخ داده است، دو ردیف کالایی مربوط به صادرات گاز طبیعی قرار داده شده که در آمارهای سال های گذشته قرار نداشته است. سهم این دو ردیف هم 14.4 بوده است که تاثیر مستقیمی در رشد صادراتی داشته است. به این ترتیب جدا از این اختلاف نظرها که برای ما توجیه نشده است (نه اینکه قبول نداریم)، دولت، مسئولان گمرک و سازمان توسعه تجارت باید از آمارشان دفاع یا شفاف سازی کنند.

اما با این حال براساس صحبت های لاهوتی، آن چیزی که مشخص است، این است که افزایش صادرات رخ داده است. چرا که تولید هم بیشتر شده است. او همچنین درباره استمرار رشد اقتصادی ادامه داد: همین روند حمایتی باید ادامه پیدا کند. دولت باید استراتژی از تولید و صادرات را ادامه دهد تا این رشد اقتصادی در داخل کشور ملموس شود.

این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران همچنین گفت: ما به آمار رشد اقتصادی اعتماد داریم. اما وقتی به بنگاه ها و بازار داخلی نگاه می کنیم تغییر آنچنانی ایجاد نشده و قابل لمس نیست. ما به این جمع بندی می رسیم که وقتی صادرات رشد داشته است، امیدوار هستیم که در بخش داخلی هم دولت موفق شود این تغییرات را ایجاد کند تا رشد قابل لمس شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کنفدراسیون صادرات ایران

وظایف و اختیارات کنفدراسیون صادرات: زمینه سازی، تقویت و موثر نمودن نقش و فعالیت تشکل های صادراتی و نیز تشکل های خدماتی ، علمی و ... مرتبط با صادرات کالا و خدمات ، تلاش برای حل و فصل مسائل و مشکلات مشترک و کمک به تحقق اهداف مشترک تشکل های مورد بحث و در نتیجه توسعه صادرات کشور را می توان از جمله مهمترین اهداف این کنفدراسیون نام برد.