اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395060295595735

فرهادی :

عملکرد وزارت علوم در یک سال گذشته مثبت است

کد: 1395060295595735

http://goo.gl/nBaenJ

، تهران , (اخبار رسمی): محمد فرهادی در نشستی با شورای عمومی معاونان و مدیران وزارت علوم از عملکرد این وزارت خانه طی سه سال اخیر دفاع کرد.

عملکرد وزارت علوم در یک سال گذشته مثبت است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، محمد فرهادی ، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته، عملکرد وزارت علوم در طول یک سال گذشته مثبت است و اگر دولت در سال گذشته این امکان را داشت که بودجه دانشگاهها را  مطابق با  پیش بینی ها تخیصیص دهد قطعا پیشرفت های بیشتری داشتیم.

فرهادی که  در دوازدهمین نشست شورای عمومی معاونان و مدیران وزارت علوم  سخن می گفت با تبریک هفته دولت ، گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان بزرگوار رجایی و باهنر  و قدردانی از خدمات مدیران گفت: با گشایشی که در درآمدهای دولت ایجادشد، در  سه ماهه اول  سال جاری 25  درصد اعتبارات وزارت علوم و دانشگاهها پرداخت شده است و این امید واری وجود دارد که با اختصاص 100 درصدی  اعتبارات پیش بینی شده درقانون  بودجه شاهد دستاوردهای بیشتری در حوزه آموزش عالی باشیم.

اعتبارات پژوهش و فناوری  دو برابر  شده است

وی با اعلام اینکه در بودجه سال جاری اعتبارات پژوهش و فناوری نسبت به سال گذشته دو برابر  شده است گفت: سرمایه گذاری در آموزش عالی،پژوهش و فناوری از نوع سرمایه گذاری های زیربنایی و ضروری برای کشور است که مشاهده آثار  و فواید آن برای کشور  به کمی زمان نیاز دارد .

فرهادی با اشاره تصویب و ابلاغ طرح آمایش آموزش عالی گفت: ساماندهی و توسعه آموزش عالی کشور بر اساس این طرح صورت می گیرد و کاری بسیار حساس  و مهم است که باید به تدریج  و گام به گام اجرا شود و وزارت علوم هم اکنون  در حال تدوین شیوه های اجرایی شدن آن است که به زودی نهایی و ابلاغ می شود.

وزیر علوم با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان" اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" گفت: وزارت علوم در این زمینه پیشنهادهای خودرا به شورای اقتصاد و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اعلام کرد  و چهار برنامه پیشنهادی مورد تصویب قرار گرفت که شامل بازنگری و اصلاح نظام ‌آموزش عالی کشور در جهت ارزش آفرینی و کارآفرینی،طراحی و پیاده سازی نظام آمایش آموزش عالی و پژوهش به منظور ماموریت گرا کردن فعالیت های مؤسسات آموزش عالی و پژوهش کشور،    تبدیل 5 دانشگاه و واحد پژوهش برتر کشور به تراز بین المللی و  طراحی الگوی تغییر و ارتقای دانشگاه ها در حل مشکلات کلان، دستگاهی و بنگاه های اقتصادی کشور است.

نتایج برجام  د ر تعدادی از مسائل آشکار شده است 

عضو کابینه دولت تدبیر و امید در ادامه سخنان خود با اشاره به موفقیت دولت در مذاکرات هسته ای گفت: نتایج برجام  در تعدادی از مسائل آشکار شده است و در زمینه های مختلفی مانند  سرمایه گذاری های خارجی  و صادرات نفت و فرآورده های نفتی  شاهد رشد هستیم و بر اساس  آمار  هم اکنون  دو میلیون و ششصد هزار بشکه نفت صادر می کنیم.

فرهادی افزود: خوشبختانه بودجه سال جاری متکی به نفت نیست و بیش از دو سوم درآمدهای  پیش بینی شده مربوط به منایع غیر نفتی است که خوشبختانه تا کنون شاهد رشد صادرات غیرنفتی بوده ایم و برای اولین بار صادرات ما از واردات پیشی گرفته است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

لازم است در هر زمان تحلیل دقیق و صحیحى از وضعیت و جایگاه تاریخى آموزش عالى داشته باشیم. این علم و آگاهى به دلیل اینکه براى تعیین نحوه و خط مشى حرکت آتى این بخش ضرورى است، موجب وحدت نظر و تحلیل همگان با دست‏اندرکاران آموزش عالى کشور مى‏شود. ما براى سهولت، تاریخ آموزش عالى ایران را به سه دوره باستانى، میانى و اخیر یا معاصر تقسیم نموده‏ایم. بر مبناى اطلاعات در دست، در زمان داریوش، مدرسه پزشکى «سائیسم» جهت تربیت طبیب با کتابخانه‏اى معتبر دایر بوده است. مجمع علمى همدان نیز در آن زمان با 100 نفر عالم و دانشمند به فعالیت مشغول بوده است. علاوه بر اینها از فرهنگستان اردشیر نیز در شهر سارد ذکر به میان آمده است. مدارس دوره ساسانى مثل ریواردشیر به انتقال معارف آن عصر و تربیت دانشمند مشغول بوده‏اند. شاخص‏ترین سابقه آموزشى موجود و در دسترس در دوران باستانى را مى‏توان تشکیل و تأسیس مدرسه «جندى شاپور» در شرق محل فعلى شوش توصیف نمود. این مدرسه که 500 سال عمر کرده، پایدارترین مدرسه عالى در تاریخ ایران بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | تبلیغات و روابط عمومی