اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395060397245428

ساماندهی آموزش های پیش از ازدواج

کد: 1395060397245428

http://goo.gl/nfiJG5

، تهران , (اخبار رسمی): دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده، برای ساماندهی آموزش های پیش از ازدواج تلاش می کند.

ساماندهی آموزش های پیش از ازدواج

به گزارش اخبار رسمی به نقل از  روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان، ناصر صبحی، مدیر کل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده گفت: ادعا نمی کنیم که کار جدیدی می خواهیم انجام دهیم بلکه هدف ما از اجرای طرح آموزش های پیش از ازدواج، ساماندهی دوره هایی است که اکنون به صورت پراکنده توسط دستگاه ها انجام می شود.

قره ملکی که در جلسه کمیسیون ازدواج و تعالی خانواده سخن می گفت ،با بیان اینکه طرح آموزش های پیش از ازدواج یک طرح جدید نیست بلکه هدف ساماندهی دوره های آموزشی پیش از ازدواج است گفت: در حال حاضر بسیاری از دستگاه ها به صورت پراکنده و مستقل دوره های آموزشی پیش از ازدواج برگزار می کنند که هدف ما این است تا همه این فعالیت ها را در یک راستا و در چارچوب مشخص ساماندهی کنیم.
وی افزود: این موضوع دو نکته را در بر دارد اول اینکه پس از اجرایی شدن این طرح دستگاه ها باید دوره های مستقل و جزیره ای خود را متوقف کنند تا بتوان به خوبی میزان اثر بخشی این طرح را ارزیابی کرد و دوم اینکه دستگاه ها لازم نیست بودجه جداگانه ای برای این طرح اختصاص دهند بلکه بودجه مربوط به دوره های آموزشی را که تا کنون برگزار می کردند برای اجرایی کردن این طرح متمرکز کنند.
صبحی قره ملکی در ادامه با اشاره به فاز اول عملیاتی کردن طرح آموزش های پیش از ازدواج گفت: در فاز اول گروه هدف جوانان در آستانه ازدواجی است که در دستگاه های دولتی مشغول به کار هستند و در این راستا از دستگاه ها می خواهیم که تعداد جوانان در استانه ازدواج را در دستگاه خود شناسایی و معرفی نمایند تا از این طریق میزان بودجه مورد نیاز برای عملیاتی کردن فاز اول طرح مشخص شود.
وی با بیان اینکه اکنون در وزارت ورزش و جوانان بانکی اطلاعاتی مدرسان دوره های آموزشی پیش از ازدواج را گرداوری کرده ایم افزود: همچنین از دستگاه ها می خواهیم که بانک اطلاعاتی مدرسان خود را اعلام کنند تا ضمن دستیابی به یک بانک اطلاعاتی جامع افراد فاقد صلاحیت را شناسایی و از لیست مدرسان حذف کنیم و برای افراد دارای صلاحیت در صورت لزوم دوره های تربیت مدرس برگزار کنیم. 
مدیر کل دفتر برنامه ریزی ازدواج و خانواده افزود: طرح حاضر پس از تجمیع نظرات دستگاه ها و انجام اصلاحات لازم مجددا در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان مطرح خواهد شد با این حال تمرکز ما بر دقت انجام کار است پس عجله نمی کنیم و اگر نیاز باشد جلسه کمیسیون را یک بار دیگر قبل از ارائه در جلسه ستاد برگزار می کنیم اما من از دستگاه ها می خواهم که موارد عنوان شده را به صورت جدی پیگیری کنند.
در این جلسه موارد فوق با توافق حاضرین به تصویب رسید و همچنین در جمع بندی نتایج این جلسه رئیس کمیسیون تخصصی ازدواج و تعالی خانواده عنوان کرد: به طور کلی اکثریت دستگاه ها با اجرای این طرح موافق هستند و تاکید ما بر رای اکثریت است، در زمینه بودجه نیز که دغدغه اصلی بیشتر دستگاه هاست به منظور اینکه این دغدغه مانع از اجرایی شدن طرح نشود به ستاد ساماندهی پیشنهاد خواهیم داد تا طرح با ظرفیت های موجود در دستگاه ها که هم اکنون صرف انجام دوره های آموزشی پیش ازدواج البته به صورت پراکنده می شود شروع شود و به طور همزمان برای گسترش عملیاتی کردن طرح به دنبال جذب ظرفیت های جدید مالی باشیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت ورزش و جوانان

وزارت ورزش و جوانان در تاریخ 8 دی ماه 1389 و پس از ادغام سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان تشکیل شد. این وزارت‌خانه عالی‌ترین مرجع رسیدگی به مسایل مربوط به ورزش و جوانان در کشورمان است. همچنین مرکز فعالیت‌های قرآنی جوانان کشور، نهادی قرآنی است که زیر نظر وزارت ورزش و جوانان فعالیت می‌کند.حمید سجادی نخستین وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، در اواخر خردادماه 1390 به مجلس شورای اسلامی معرفی شد، اما با 137 رأی مخالف نتوانست رأی اعتماد مجلس را به دست آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه