اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395060397545500

رئیس انجمن صنعت موتورسیکلت ایران اعلام کرد

هزینه سرباروعدم رقابت پذیری صنعت موتورسیکلت

کد: 1395060397545500

http://goo.gl/akQXoh

، تهران , (اخبار رسمی): برای بدست آوردن بازارهای مختلف جهانی نیاز به بازاریابی و تولید محصولات رقابت پذیر است و تا زمانی که این دو فاکتور نباشد، صادرات به معنای سودآوری و کسب بازارهای جهانی وجود نخواهد داشت.

هزینه سرباروعدم رقابت پذیری صنعت موتورسیکلت

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، ابوالفضل حجازی، رئیس انجمن صنعت موتورسیکلت ایران درباره صادرات موتورسیکلت اعلام کرد: صادرات موتورسیکلت ایران تنها به دو کشور افغانستان و عراق صورت می گیرد. به جز این دو کشور صادرات دیگری انجام نمی شود، اگر هم جایی باشه خیلی محدود است. البته الان هم صادرات این دو کشور را چینی ها در دست گرفته اند و از خاک ایران ترانزیت می شود.

به گفته حجازی، مشکلات زیادی گریبانگیر تولیدکننده ایرانی است. مشکلات سیستم بانکی پابرجاست و فاینانس وجود ندارد. این در حالی است که این کشورها می توانند از طریق اعتبارات بانک به راحتی محصولات مورد نیاز خود را وارد کنند. به طور مثال تاجر عراقی می تواند از چین کالا وارد کند اما سال دیگر پولش را بپردازد. این یکی از نواقص ماست.

او ادامه داد: یکی از مسایل ما، بحث قیمت تمام شده است که به دلیل هزینه های سربار اضافی، قیمت تمام شده را بالا رفته است، این مساله خودش باعث می شود که مشکل در صادرات مستقیم موتورسیکت شده است و رقابت پذیری محصولات ایرانی از بین برود. برای نمونه در دهه 80، بیش از 150 هزار دستگاه موتورسیکلت به عراق و افعانستان صادرات شد، اما الان در گمرکات ما صادرات موتورسیکلت به 10 هزار دستگاه در سال رسیده است.

رئیس انجمن صنعت موتورسیکلت ایران همچنین تاکید کرد: از طرفی باید دقت کرد که تولیدکننده چینی وامش را با نرخ سود 2 درصد می گیرد، اما ما باید با سود 20 درصد حالا هم 18 درصد بگیریم. سرمایه در گردشی هم که عنوان می شود بین یک تا 2 میلیارد تومان است. این رقم برای واحد هایی که حدود 200 میلیارد تومان فروش دارند عددی نیست. البته برای همین سرمایه در گردش هم چندین ماه وقت کشی می کنند. مثل مریضی می ماند که الان به اورژانس نیاز دارد، اما آن را در صف عمل قرار می دهند. به این ترتیب انگیزه برای تولیدکننده وجود ندارد. خستگی غیرمنتظره در تولید سایه انداخته است.

حجازی همچنین اضافه کرد: براساس صحبت های رهبری، امسال، سال اقتصاد مقاومتی در عمل بوده است، اما واقعا مسئولان چند درصد از کارها را نسبت به سال گذشته روان کرده اند؟ چند بخش نامه مربوط به تولید حل شده است؟ حتی رشد 4.4 درصدی که دولت برای بهار امسال عنوان کرده است به بخش موتور سیکلت ربطی نداشته است. چرا که 99 درصد از صنعت موتور توسط بخش خصوصی اداره می شود و این رشد هنوز در این صنعت تاثیری نداشته است.

به گفته حجازی، این صنعت، وابسته به خودش است و کمتر از تسهیلات استفاده کرده است. او ادامه داد: 1500 میلیارد تومان گردش مالی در صنعت موتورسیکلت وجود دارد، اما تسهیلات گرفته شده، کمتر از 5 درصد این مقدار است. پس نشان می دهد که این صنعت کمترین مزاحمت را برای دولت دارد. اما از آن طرف اصلا به آن توجه نمی شود.

حجازی همچنین تاکید کرد: ما بر سرقولمان با دولت هستیم. من به عنوان رییس و اعضا هیات مدیره، مصوبه دولت را صد در صد اجرا می کنیم. مذاکرات خوبی هم انجام شده است تا کلیه موتورسیکلت های کاربراتوری را از خطر تولید خارج و موتور انژکتوری عرضه کنیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]