اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395060398125500

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران:

قاعده ای در برگزاری حراجی ها نداریم

کد: 1395060398125500

http://goo.gl/eTWWDc

، تهران , (اخبار رسمی): هیچ قاعده ای در برگزاری حراجی ها نداریم و از این منظر، آنچه بیش از هر چیز مورد آسیب قرار می گیرد، اقتصاد هنر است.

قاعده ای در برگزاری حراجی ها نداریم

به گزارش اخباررسمی و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران،  رضی حاجی آقامیری، عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران در این خصوص گفت: مدتی پیش چند نفر برای صحبت درباره برگزاری حراجی فرش دست بافت، وقت مشاوره گرفتند و به دفترم آمدند و به آن ها گفتم که اطلاعاتی درباره برگزاری این حراجی ها در ایران ندارم و درباره قواعد برگزاری حراجی های معتبر دنیا توضیحاتی دادم.

وی ادامه داد: از من درخواست کردند که کارشناسی فرش ها را برعهده بگیرم اما قبول نکردم، روز دوشنبه از طریق یکی از اقوام به من خبر دادند که در پوستر یک حراجی اسم و تصویر من به عنوان کارشناس درج شده است.گفتم این شایعه است اما اظهار کردند که کاتالوگ حراجی موجود است و آن را برایم ظرف یک ساعت فرستادند. در کمال تعجب دیدم که در کاتالوگ این حراجی به عنوان کارشناس معرفی شدم و این در حالی است که هیچ نقشی در برگزاری یا کارشناسی فرش های دست بافت این حراجی که قرار است روز جمعه برگزار شود، نداشتم.

به مدیر حراجی ایمیل زدم و این اقدام را مصداق نشر اکاذیب و هتک حرمت دانستم. درحالی اسم من به عنوان کارشناس حراجی مطرح شده است که هرگز هیچ ملاقاتی با مدیر این حراجی نداشتم و هیچ  قراردادی در ارتباط با کارشناسی در این حراج باکسی امضاء نکردم. من هیچ یک از فرش های چاپ شده در کاتالوگ حراجی را ندیدم و از کما کیف هیچکدام هیچ اطلاعی ندارم. معتقدم چنین اقدامی موجب فریب و گمراهی شرکت کنندگان در حراجی ها می شود.

از نظر من لازم است مسائل و نمونه هایی از این دست بیش از گذشته مورد توجه اصحاب رسانه قرار بگیرد. عده ای از مردم روز جمعه به اعتبار اسامی که در کاتالوگ این حراجی درج شده است، در این حراج شرکت می کنند. میلیاردها پول در این حراجی ها جا به جا می شود و این در حالی است که در وهله اول، هیچ صداقتی از سوی برگزار کنندگان حتی نسبت به معرفی کارشناس حراجی وجود نداشته است. این نمونه نشان می دهد که چقدر به آسیب شناسی حراجی های هنری در کشور نیازمندیم. ما در ایران نظامی نداریم که بتواند از آسیب هایی از این دست جلوگیری کند و حقوق کارشناس و مراجعان به حراج ها در آن در نظر گرفته شود. به نظر من این اتفاق هشداری است تا به ساماندهی این حراجی ها بپردازیم. نهاهای متولی در این امر باید چنین هشدارهایی را جدی بگیرند. اتفاقاتی از این دست نشان می دهد که هیچ قاعده ای در برگزاری حراجی ها نداریم و از این منظر، آنچه بیش از هر چیز مورد آسیب قرار می گیرد، اقتصاد هنر است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]