اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395060398165991

از ابتدای مهرماه اجرایی می شود

توزین الکترونیکی زباله ها در مترو

کد: 1395060398165991

http://goo.gl/uPFHYy

، تهران , (اخبار رسمی): توزین الکترونیکی زباله ها در ایستگاه های میانی مترو تهران از مهرماه سال جاری اجرایی می شود.

توزین الکترونیکی زباله ها در مترو

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، مجتبی یزدانی در نشست هم اندیشی با شهرداران نواحی مناطق 22 گانه شهر تهران که با حضور مدیران ارشد این حوزه برگزار شد، گفت: با توجه به گستردگی حوزه معاونت خدمات شهری و ارتباط مستقیم با شهروندان اکثر قریب به اتفاق نیاز و خواسته شهروندان از این حوزه می باشد.

یزدانی در ادامه افزود: نگهداشت شهر تهران از وظایف بسیار مهم ما در شهرداری تهران محسوب می شود و انجام مطلوب آن نیازمند علاقه، عزم و اراده جدی در این راستاست.

وی در ادامه با بیان این که وظیفه نخست شهردار ناحیه، نگهداشت سطح ناحیه مربوطه است، گفت: این حوزه ارتباط مستقیمی با شهروندان دارد و مردم دائماً با خدمات این حوزه در ارتباط هستند و از این جهت حساسیت کار ما بسیار بالاست.

یزدانی با بیان این که به جهت ارتباط مستمر با شهروندان باید نقدپذیر باشیم، اذعان کرد: انتقاد درست و منطقی همیشه سازنده است، ضمن این که باید به نیازها و انتظارات شهروندان پاسخ منطقی و درستی داده شود و از نقطه نظرات و ایده هایی که قابلیت اجرا داشته باشند در جهت خدمات رسانی بهینه به شهروندان استفاده شود.

وی در ادامه گفت: 67 محله جزو محلات منتخب برای رسیدگی ویژه هستند که ممکن است در یک منطقه چندین محله وجود داشته باشد که تمامی این محلات نیازمند رسیدگی هستند.

یزدانی در ادامه بر تعامل نواحی با حوزه خدمات شهری مناطق 22گانه تاکید کرد و گفت: همگی ما از یک خانواده واحد هستیم و در جهت خدمات رسانی مطلوب و انجام وظایف در کنار یکدیگر حرکت می کنیم اما برای دست یافتن به نتیجه مطلوب نیازمند همکاری و تعامل نواحی بیش از گذشته هستیم.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به این که نوک پیکان خدمات در منطقه پیش از شهرداران مناطق متوجه شهردار ناحیه است، اذعان داشت: شهرداران نواحی باید با جدیت و علاقه، موضوعات سطح محدوده خود را رسیدگی و سریعاً به رفع مسائل و مشکلات در حوزه خدمات شهری ناحیه خود بپردازند و خدمات رسانی به شهروندان را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند.

در ادامه یزدانی بر لزوم بازدیدهای میدانی از سطح نواحی تاکید کرد و گفت: بسیاری از مشکلات و مسائل با بازدیدهای میدانی برطرف می شود بنابراین از تمامی معاونین خدمات شهری و شهرداران نواحی انتظار می رود که به جد به این موضوع بپردازند.

وی ضمن مثبت ارزیابی کردن فعالیت های سازمان زیباسازی در حذف زوائد بصری خصوصا در مناطق 11 و 12 گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته در این مناطق بحث نگهداری و نگهداشت این مناطق از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید با بازدیدهای میدانی مانع از تغییر وضعیت فعلی این مناطق شوید.

معاون شهردار تهران به آغاز بازگشایی مدارس در مهرماه اشاره داشت و گفت: اقدامات لازم برای زیباسازی اطراف مدارس، رنگ آمیزی، لایروبی انهار و ... در دستور کار قرار گیرد.  همچنین با برگزاری جلسات از ظرفیت هیات امنای محلات در راستای تسهیل امور نیز استفاده شود.

یزدانی در ادامه بر تشکیل کارگروه های ویژه در خصوص موضوعات مختلف حوزه خدمات شهری پرداخت و گفت: شهرداران نواحی می توانند به صورت گروهی و برحسب علاقه به موضوعات تخصصی بپردازند و مشکلات را احصاء کنند و نتایج موضوعات مختلف در این کارگروه در جلسات آتی مطرح و جمع بندی نهایی گردد.

وی با تاکید بر اجرای طرح تفکیک از مبدا در مناطق22گانه گفت:طرح تفکیک از مبدا باید به شکل ویژه ای دنبال شود و انتظار می رود در این زمینه تلاش مضاعفی صورت گیرد، ضمن این که بزودی توزین الکترونیکی زباله ها در ایستگاه های میانی صورت خواهد گرفت و از این طریق آمار دقیق تناژ زباله ها استخراج خواهد شد که این طرح از 1مهرماه امسال اجرایی خواهد شد.

یزدانی بر توجه ویژه به اسکان های کارگری پرداخت و گفت: وضعیت اسکان های کارگری در نواحی و مناطق باید نسبت به گذشته بهبود یابد.
لازم به ذکر است یزدانی در این جلسه بر لزوم کاهش سدمعبر در سطح مناطق و نواحی، توزیع مخازن مورد نیاز نواحی، تامین و خرید وسایل بازی کودکان، پیش بینی ست های ورزشی، استفاده از ظرفیت شورایاری ها در انجام امور، رسیدگی و خدمات رسانی مطلوب به شهرک های سطح نواحی و مناطق 22گانه و ... تاکید و دستورات لازم را در خصوص این موضوعات صادر کرد.

گفتنی است در این نشست هم اندیشی که در راستای تبادل نظرات و پیشنهادات شهرداران نواحی و آگاهی از مسائل و مشکلات آنان برگزار شد، هر یک از شهرداران به بیان نقطه نظرات و ارائه پیشنهادات خود در زمینه هایی چون چگونگی جمع آوری زباله،روند طرح تفکیک زباله از مبداء، سدمعبر صنفی و فعالیت معبربانان در سطح نواحی، برگزاری شب بازارها و روزبازارها در مناطق، چگونگی فعالیت پیمانکاران و تجهیزات و خودروهای جمع آوری مکانیزه زباله، عدم به کارگیری از کارگران اتباع خارجی، چگونگی جانمایی مخازن زباله و لزوم تامین و تعویض مخازن در برخی از نواحی، استفاده رایگان نیروهای کارگری از درمانگاه شهرداری،استفاده از ظرفیت شورایاری ها و NGOها و ... پرداختند و در خصوص هر یک از این موضوعات بحث و تبادل نظر شد

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران

حوزه معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، بالاترین مرجع در شهرداری تهران است که مسئولیت سیاست گذاری، هماهنگی، برنامه­‌ریزی و کنترل عملکرد در حوزه خدمات شهری و محیط زیست شهر تهران را برعهده دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه