اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395060398465517

فساد اقتصاد داخلی را فلج می‌کند

کد: 1395060398465517

http://goo.gl/kKMJyB

، تهران , (اخبار رسمی): اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در آخرین گزارش ماهانه خود به بررسی همه‌جانبه پدیده فساد پرداخته و راهکارهایی برای مبارزه با آن پیشنهاد کرده‌است.

فساد اقتصاد داخلی را فلج می‌کند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی ،صنایع و معادن ایران ،اتاق ایران هر ماه یک پدیده اقتصادی را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد. پدیده‌ای که این ماه مورد بررسی قرار گرفته «فساد» است. بررسی‌های اتاق ایران از این گزارش نشان می‌دهد فساد پدیده‌ای که است همه کشورها کم‌وبیش با آن مواجه هستند اما شکل و گستردگی این پدیده در کشورها مختلف، متفاوت است. عوامل مختلفی نیز منجر به بروز فساد می‌َشود که در این گزارش به طور مفصل به آن‌ها پرداخته شده‌است. بر اساس این گزارش مبارزه با پدیده فساد  نیازمند عزم ملی و برنامه‌ریزی‌های دقیق و چندجانبه است. فساد به صورت کلی باعث مخدوش شدن حاکمیت قانون و فلج شدن اقتصاد داخلی می‌َشود. به علاوه جریان توسعه را مختل می‌کند و به تهدید علیه امنیت تبدیل می‌شود.

فساد در همه کشورها با شدت‌های مختلفی وجود دارد. بررسی‌های پایگاه خبری اتاق ایران از گزارش اقتصادی اتاق ایران نشان می‌دهد عوامل متعدد و پیچیده‌ای در بروز فساد دخیل هستند که گاهی خودشان محصول فساد هستند. بررسی آن‌ها نیز به همین دلیل با پیچیدگی‌هایی همراه است و راهکارهایی که برای مبارزه با آن ارائه می‌شود نیز در یک عنصر یا یک عامل خلاصه نمی‌شود. عناصر و عوامل زیادی باید دست به دست هم بدهند تا به کاهش فساد در کشوری کمک کنند.

وضعیت ایران نامساعد است

اما ایران در چه وضعیتی به سر می‌برد؟ بررسی پایگاه خبری اتاق ایران از گزارش ماهانه اقتصادی اتاق در زمینه فساد نشان می‌دهد وضعیت ایران با توجه به شاخص‌های بین‌المللی بسیار نامساعد است. بر اساس این گزارش، عمده رفتارهای مبتنی بر فساد در ایران به توزیع درآمدهای نفتی، توزیع منابع بانکی، خصوصی‌سازی، قوانین و مقررات گمرکی، نحوه اجرای قانون و مواردی از این قبیل باز می‌گردد. تجربیات کشورهای مختلف نیز نشان می‌دهد تنها راه مبارزه با فساد، ایجاد عزم ملی در این رابطه است.

برای مبارزه با فساد در هر سطحی ابتدا باید وجود آن را پذیرفت. اگر در همه امور از ابتدا شفافیت اطلاعاتی وجود داشته باشد می‌توان تا حدود زیادی مانع بروز فساد شد. در حقیقت زمانی می‌توان فساد را کاهش داد که فرصت ارتکاب آن را کاهش داد

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران

در اواسط قرن سیردهم هجری شمسی، نماینده فعال هیات تجار تهران، جاج محمدحسن امین الضرب بود که توانست با حمایت جمعی از بازرگانان، نظر موافق ناصرالدین شاه را برای تشکیل مجلس وکلای تجار ایران جلب کند و شاه هم در 12 شوال سال 1301 هجری قمری (1262 شمسی) اساسنامه این مجلس را تایید کرد. مجلس وکلای تجار ایران که به اختصار آن را «مجلس تجارت» هم می گفتند،

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار