اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395060498675735

یس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشورتاکید کرد

حمایت و تقویت انجمن های علمی دانشجویی

کد: 1395060498675735

http://goo.gl/OwaUvA

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشورتاکید کرد: حمایت و تقویت انجمن های علمی دانشجویی جزو برنامه های ماست.

حمایت و تقویت انجمن های علمی دانشجویی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، نصرت الله ضرغام مشاور وزیر علوم و رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور و عضو هیئت امنای دانشگاه گیلان با حضور در جمع مدیران این دانشگاه از آخرین برنامه های این صندوق در راستای شکوفایی و توسعه ایده های فناورانه در کشور سخن گفت.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در این نشست با بیان اینکه حضور در دانشگاه گیلان یکی ار روزهای خوب زندگی من است گفت: ما به عدالت و علم و مهر خداوند معتقدیم و باور داریم که خداوند تمامی امکانات را برای رشد و تعالی انسان مهیا کرده است.

ضرغام گفت: با نگاهی به تاریخ این مرز و بوم به روشنی می توان توانمندی های کشور را در حوزه های مختلف به صورت ملموس لمس کرد که هر کدام از این توانمندی ها و منابع بنیانگذار رشد فکری ایرانی ها است.

وی در ادامه تصریح کرد: ما باید یاد بگیریم که چطور از ظرفیت های موجودمان استفاده کنیم و دنبال سیاست هایی در سطح کلان باشیم که استمرار داشته باشند و کوتاه و زود گذر نباشند که باعث اتلاف منابع کشور شود.

عضو هیئت امنای دانشگاه گیلان یادآور شد: اگر سازمانی همپای سرعت جهانی حرکت نکند از بین خواهد رفت و ما باید آگاهی جامعه را بالا ببریم تا زیرساخت های مناسبی برای توسعه علم و فناوری ایجاد کنیم که راه این مسیر نیز از خانه ها،مهدکودک ها و مدارس و دانشگاه ها می گذرد.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور تاکید کرد : چشم ما نباید صرفا به دنبال صندوق دولت باشد بلکه باید استعدادها را پرورش دهیم و ایده های فناورانه را به محصول تبدیل کنیم.

.مشاور وزیر علوم در ادامه خواستار تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه شد و گفت:ما باید دنبال مردمی کردن دانش باشیم و از ظرفیت های علمی همه استفاده کنیم

ضرغام در انتها نیز یکی از فعالیت های شایان توجه صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور را حمایت و تقویت انجمن های علمی دانشگاهی برشمرد و گفت: ما الان به صورت نمونه در سه دانشگاه صنعتی شریف،تهران و خواجه نصیر حمایت از هسته های پژوهش را شروع کرده ایم و انشاالله بعد از اتمام کار به همه دانشگاه ها تسری می دهیم.

 احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان نیز در این نشست از ضرغام به عنوان یک چهره مدیریتی موفق در سطح کشور نام برد و گفت :دانشگاه گیلان در تهیه سند راهبردی به شناسایی مهم ترین چالش های دانشگاه پرداخت و برای مقابله با آنها چند سیاست را در اولویت کاری خود قرار داد از جمله: حمایت از پژوهش های دانشگاهی،زمینه سازی برای فعالیت های فناورانه و نوآورانه، مشارکت بیشتر در حل تخصصی مسائل جامعه و توسعه ارتباطات بین المللی.

محمود مرادی مدیر کارآفرینی و ارتباط با جامعه دانشگاه گیلان هم در این نشست گفت:دانشگاه گیلان در برنامه راهبردی در بخش پژوهش و فناوری، حمایت از فعالیت های نوآورانه و کارآفرینانه را سرلوحه کار خود قرار داده و به دنبال گسترش و ایجاد شرکت های دانشگاهی و دانش بنیان است.

مدیر کارآفرینی و ارتباط با جامعه دانشگاه با اشاره به شکاف زیاد پژوهش های دانشگاهی و صنعت در گذشته گفت: ما تلاش می کنیم که بسترها و زیرساخت های لازم را با سرعت ایجاد نمائیم که از جمله این بسترها می توان به تشکیل کارگروه های تخصصی با موضوعات مرتبط با جامعه و متشکل از دانشگاهیان و صنعت و دستگاه های اجرائی نام برد.

 مرادی در انتها نیز با اشاره به پتانسیل های موجود و همچنین ماموریت های صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور، خواهان حمایت این صندوق از طرح های مشترک تقاضا محور، ایجاد مرکز نوآوری در دانشگاه و همایش تجاری سازی غذاهای سنتی و حلال دانشگاه شد

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

لازم است در هر زمان تحلیل دقیق و صحیحى از وضعیت و جایگاه تاریخى آموزش عالى داشته باشیم. این علم و آگاهى به دلیل اینکه براى تعیین نحوه و خط مشى حرکت آتى این بخش ضرورى است، موجب وحدت نظر و تحلیل همگان با دست‏اندرکاران آموزش عالى کشور مى‏شود. ما براى سهولت، تاریخ آموزش عالى ایران را به سه دوره باستانى، میانى و اخیر یا معاصر تقسیم نموده‏ایم. بر مبناى اطلاعات در دست، در زمان داریوش، مدرسه پزشکى «سائیسم» جهت تربیت طبیب با کتابخانه‏اى معتبر دایر بوده است. مجمع علمى همدان نیز در آن زمان با 100 نفر عالم و دانشمند به فعالیت مشغول بوده است. علاوه بر اینها از فرهنگستان اردشیر نیز در شهر سارد ذکر به میان آمده است. مدارس دوره ساسانى مثل ریواردشیر به انتقال معارف آن عصر و تربیت دانشمند مشغول بوده‏اند. شاخص‏ترین سابقه آموزشى موجود و در دسترس در دوران باستانى را مى‏توان تشکیل و تأسیس مدرسه «جندى شاپور» در شرق محل فعلى شوش توصیف نمود. این مدرسه که 500 سال عمر کرده، پایدارترین مدرسه عالى در تاریخ ایران بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش