اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950606100985700

معاون سازمان حفاظت محیط زیست:

مهمترین چالش امروز دنیا محیط زیست است

کد: 13950606100985700

http://goo.gl/86bFL2

، تهران , (اخبار رسمی): معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست در نهمین کنفرانس آموزش شیمی ایران در دانشگاه زنجان خواستار مشارکت عموم افراد جامعه در جهت کمک به حفاظت از محیط زیست شدند.

مهمترین چالش امروز دنیا مسئله محیط زیست است

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست ،مهناز مظاهری ، معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست که به منظور شرکت در نهمین کنفرانس آموزش شیمی ایران به زنجان سفر کرده است در مراسم افتتاحیه این کنفرانس توجه عموم افراد جامعه به محیط زیست را یکی از مهمترین راه حل های پیشگیری از بحران هایی زیست محیطی دانستند.
مظاهری افزود:محیط زیست باید به خود مردم واگذار شود و همه باید در حفاظت از آن نقش داشته باشند.
وی ادامه داد:مردم هستند که می توانند در احیا و نگهداری بهینه از محیط زیست پیشگام بوده و از تهدیداتی که گریبان تمامی موجودات کره زمین را خواهد گرفت جلوگیری نمایند.
مظاهری با اشاره به اینکه در بحث قوانین زیست محیطی مشکل چندانی نداریم گفت:باید تلاش بیشتری به منظور اجرای صحیح قوانین داشته باشیم که نقش آفرینی و هدایتگری دانشگاه ها در این خصوص خیلی اهمیت دارد .
معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست گفت:با وجود اساتید مجرب و دانشجویان علاقه مند می توان به آینده محیط زیست و نقش آفرینی دانشگاهها در فراهم نمودن زمینه های توسعه امیوار بود.
مهمترین چالش امروز دنیا مسئله محیط زیست است
جمشیدی رئیس دانشگاه زنجان نیز در نهمین کنفرانس آموزش شیمی ایران که در دانشگاه زنجان در حال برگزاری است ، توجه به محیط زیست را ضروری دانسته  و با بیان اینکه مهمترین چالش امروز  کره زمین  مسئله محیط زیست است خواستار توجه بیش از حد مسئولان به این امر مهم شدند.
رئیس دانشگاه زنجان در نهمین کنفرانس آموزش شیمی ایران خواستا توجه ویژه به محیط زیست شد.
جمشیدی افزود:امروزه بیش از هر زمان دیگری اکوسیستم طبیعی مود تهاجم قرار گرفته است و در معرض تهدید جدی قرار دارد.
وی با بیان اینکه هزینه های تحمیل شده بر موجودات کره زمین بسیار ناگوار است  ،ادامه داد:اکوسیستم کره زمین بیمار است و از حالت تعادل خارج شده است ؛ متاسفانه خسارات پیشرفت های علمی بیش از فواید آن شامل حال محیط زیست بوده است.
 رئیس دانشگاه زنجان گفت:تلاش اساتید حوزه محیط زیست ستودنی است و باید   سایر علوم نیز به حفاظت از محیط زیست توجه جدی داشته باشند

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان حفاظت محیط زیست

تخریب محیط زیست و بهره برداری بیش از حد منابع در کشور ما نیز همانند بسیاری از کشورهای جهان در طی قرن گذشته، چشمگیر بوده و تسریع در این روند در سال 1335 منجر به تشکیل دستگاهی مستقل به نام کانون شکار ایران، با هدف حفظ نسل شکار و نظارت بر اجرای مقررات مربوط به آن شد. در سال 1346 در پی تصویب قانون شکار و صید، سازمان شکاربانی و نظارت بر صید جایگزین کانون فوق شد. بر اساس قانون اخیر، سازمان شکاربانی و نظارت بر صید، مرکب از وزیران کشاورزی، دارایی، ‌جنگ و شش نفر از اشخاص با صلاحیت بود. بر اساس ماده 6 قانون فوق، وظایف سازمان شکاربانی و نظارت بر صید از محدوده نظارت و اجرای مقررات ناظر بر شکار فراتر رفته و امور تحقیقاتی و مطالعاتی مربوط به حیات‌وحش کشور، تکثیر و پرورش حیوانات وحشی و حفاظت از زیستگاه آنها و تعیین مناطقی به عنوان پارک وحش و موزه‌های جانورشناسی را نیز در بر گرفت. در سال 1350 نام سازمان شکاربانی و نظارت بر صید به “سازمان حفاظت محیط زیست و نام شورای‌عالی شکاربانی و نظارت بر صید به “شورای‌عالی حفاظت محیط زیستف تبدیل شد و امور زیست‌محیطی از جمله پیشگیری از اقدامهای زیانبار برای تعادل و تناسب محیط زیست نیز به اختیارات قبلی آن افزوده شد. در سال 1353 پس از برپایی کنفرانس جهانی محیط زیست در استکهلم و با تصویب قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست در 21 ماده، این سازمان از اختیارات قانونی تازه‌ای برخوردار شد و از نظر تشکیلاتی نیز تا اندازه‌ای از ابعاد و کیفیت سازگار با ضرورتهای برنامه‌های رشد و توسعه برخوردار شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | محیط زیست