اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395060699725500

بارندگی به کمک رشد صنعت کشاورزی آمد

کد: 1395060699725500

http://goo.gl/HG4lhD

، تهران , (اخبار رسمی): بحث تکنولوژی و استفاده از بذرهای پرمحصول و کم مصرف در زمینه آب و تغییر در الگوهای کشت، دست به دست هم می دهد که رشد کشاورزی مثبت باقی بماند.

بارندگی به کمک رشد صنعت کشاورزی آمد

به گزارش اخبار رسمی  و به نقل از روابط عمومی اتاق تهران، بخش کشاورزی در بهار سال جاری 4 درصد رشد داشت؛ رشدی که به عوامل مختلفی وابسته است و البته که به گفته عده ای این رشد دیده نمی شود. اما به گفته هادی صالحی اصفهانی، استاد اقتصاد دانشگاه ایلی نوی آمریکا، تولید کشاورزی در فصل بهار معمولا به نسبت تابستان و پاییز خیلی کمتر است و نوسانات زیادی هم دارد. در نتیجه اثر درآمدی افزایش تولید ممکن است هنوز خیلی محسوس نباشد. در ضمن میزان عرضه تولیدات کشاورزی در داخل تا حدودی با واردات و صادرات تنظیم می شود و در نتیجه رشد تولید برای مصرف کننده احتمالا ملموس نیست.

به هرحال، آمار و ارقام می گوید که در سه ماه اول سال جاری، اقتصاد کشور رشدی 4.4 درصدی را تجربه کرده و در این میان هم کشاورزی رشد 4 درصدی داشته است. احمد صادقیان، رییس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران در گفتگو با سایت خبری اتاق تهران اعلام کرد: در رشدی که اعلام شده است، عوامل مختلفی دخیل بوده اند. از جمله مواردی که بیشترین تاثیر را داشته است، به موضوع گندم برمی گردد. چرا که دولت قیمتی که برای خرید تضمینی اعلام کرده، قیمت مناسب و عالی بوده است.

به گفته صادقیان، دیگر موضوعی که روی رشد بخش کشاورزی دخیل بوده است به بارندگی ها مربوط می شود. وی ادامه داد: در چند وقت گذشته، بارندگی فصلی مناسبی رخ داده است که خوشبختانه با مدیریت سازمان جهاد کشاورزی و اقدامات خود کشاورزان باعث شد که به این نرخ رشد برسیم.

وی همچنین درباره استمرار رشد در بخش کشاورزی گفت: اگر همه این اتفاقات خوب همچنان ادامه پیدا کند، رشد بخش کشاورزی قابل افزایش هم خواهد بود. به هرحال، یکی از مهمترین مشکلات بحران آب بوده است که بارندگی ها آن را جبران کرده است.

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران همچنین تاکید کرد: بحث تکنولوژی و استفاده از بذرهای پرمحصول و کم مصرف در زمینه آب و تغییر در الگوهای کشت، دست به دست هم می دهد که رشد کشاورزی مثبت باقی بماند. البته این اتفاقات، باید با مدیریت درست دست به دست هم بدهند تا رشد افزایش پیدا کند. به هرحال، سال گذشته، هم بارندگی و هم عوامل طبیعی و مدیریت مطلوب بوده است.

به گفته صادقیان، بحث مدیریت و الگوی مصرف کشت و بذر مناسب و آموزش کشاورزان، می تواند توسعه پیدا کند و باعث رشد شود. اما باید تامین آب هم مطرح شود تا بارندگی هم ایجاد شود و رشد بخش کشاروزی پایدار باقی بماند. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]