اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950607102085500

نایب رییس اتحادیه صادر کنندگان آبزیان ایران خبر داد

افزایش صادرات همزمان با فصل صید میگو

کد: 13950607102085500

http://goo.gl/sNlWp6

، تهران , (اخبار رسمی): نایب رییس اتحادیه صادر کنندگان آبزیان ایران گفت: سال گذشته، 20 کانتینر میگو به روسیه صادر شده، اما الان انتظارها این است که بیشتر شود.

افزایش صادرات همزمان با فصل صید میگو

به گزارش اخباررسمی و به نقل از روابط عمومی اتاق تهران،  چند وقت پیش، صادرات آبزیان به روسیه در صدر خبرها قرار داشت و همه فعالان این بخش در تکاپو برای رسیدن به این هدف بودند. به هرحال، آن زمان رابطه روسیه با ترکیه تیره و تار شده بود و ایران می خواست جای ترکیه را در ارتباط با روسیه بگیرد. البته که آن طور که پیش بینی می شد، اوضاع مدیریت نشد. حالا هم چند وقتی می شود که دیگر خبری از صادرات آبزیان به روسیه به میان نمی آید.

حسن احمدی جزنی، نایب رییس اتحادیه صادر کنندگان آبزیان ایران درباره وضعیت صادرات آبزیان به روسیه  گفت: چون فصل صید میگو از اوایل مهرماه شروع می شود، به همین دلیل هم صادرات آبزیان به روسیه با وقفه همراه بوده است.

او ادامه داد: الان هم منتظر هستیم تا مهرماه و فصل شروع صید آغاز شود تا صادرات از سر گرفته شود. به گفته او، در این ارتباط حرکت هایی انجام شده که انتظار می رود با توجه به آنها میزان صادرات آبزیان به روسیه بیشتر از سال گذشته شود.

نایب رییس اتحادیه صادر کنندگان آبزیان ایران همچنین گفت: سال گذشته، 20 کانتینر میگو به روسیه صادر شده، اما الان انتظارها این است که بیشتر شود.

او تاکید کرد: البته که در حال حاضر نسبت به سال گذشته، تسهیلات بیشتری انجام شده است اما باید مشتری هم وجود داشته باشد، مشتری و برگشت پول مهم است.

احمدی همچنین درباره صادرات دیگر اقلام آبزیان به روسیه و دیگر کشورها اضافه کرد: ایران بزرگترین پرورش دهنده ماهی قزل آلاست. اما با توجه به این ظرفیت نتوانسته ایم، بازار صادراتی بدست آوریم. در دیگر ماهی ها هم صادرات ایران قابل قبول نیست و مقدار ناچیزی است.

به گفته او، در صادرات به چین هم مشکلاتی ایجاد شده که باید حل شود. او گفت: در سال های گذشته، آبزیان ایران به ویتنام صادر می شد و چون ارتباط ویتنام و چین حسنه بود و توافقات گمرکی وجود داشت، به راحتی از این کشور به چین فرستاده می شد. احمدی ادامه داد: اما امسال رابطه ویتنام و چین به هم خورده است و توافقات گمرکی شان از بین رفته است. بنابراین اگر قرار است صادراتی به چین داشته باشیم، باید مستقیم صورت بگیرد. اما کشور چین یکسری مسایل دامپزشکی را لحاظ کرده است که ما باید آن ها را رعایت کنیم. چین هم می خواهند استاندارد CE که برای کالای وارداتی اروپا لحاظ می شود، برای صادرات به این کشور هم لحاظ شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]