اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950607102565811

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر :

آموزش های امدادی سرمایه گذاری بلندمدت است

کد: 13950607102565811

http://goo.gl/UKf6gK

، تهران , (اخبار رسمی): فراگیران دوره های آموزش امدادی جمعیت هلال احمر، بر اساس مسئولیت های اخلاقی و وجدانی و روحیه داوطلبی، در صورت مواجهه با هرگونه حادثه، سانحه و بحران، امدادرسانی به حادثه دیدگان را وظیفه خود می دانند.

آموزش های امدادی سرمایه گذاری بلندمدت است

به گزارش  اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر ؛ناصر چرخساز ،رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمرباتاکید بر این مهم  گفت: آموزش های امدادی سرمایه گذاری بلندمدت است. 

چرخساز که در بازدید از روند برگزاری آخرین دوره آموزشی مهارت های عملیاتی در صحنه و احیای قلبی – تنفسی ویژه نجاتگران پایگاه های امداد جاده ای فارس در شیرازسخن می گفت ، با مهم دانستن دوره های آموزشی مشترک بین جمعیت هلال احمر و اورژانس و استفاده از تجارب مفید و موثر دوسویه، تصریح کرد: بر اساس پروتکل های آموزشی جمعیت هلال احمر، احیاء افراد آسیب دیده در حوادث تا رسیدن به مراکز درمانی، یک اصل مهم در امدادرسانی است و اقدامات مقتضی در این خصوص از جمله رگ گیری، تعریف شده و قانونی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به آزمون استخدامی اخیر جمعیت هلال احمر اشاره و بیان کرد: تعریف چارچوب و ضوابط برای جذب نیروهای جدید امری ضروری است که در آزمون سال جاری شاهد این امر بودیم.
رئیس سازمان امداد و نجات با بیان اینکه 20 برابر نیروی مورد نیاز، متقاضیان واجد شرایط داشتیم، افزود: در مرحله پس از برگزاری آزمون، سه برابر ظرفیت به عنوان پذیرش شدگان اعلام خواهد شد و در نهایت با انجام مصاحبه ها و مراحل گزینشی، افراد دارای صلاحیت جذب نهایی جمعیت خواهند شد.
چرخساز تاکید کرد: خدمات جمعیت هلال احمر بر طبق اساسنامه، داوطلبانه است و امکان جذب و استخدام تمامی نیروهای داوطلب در جمعیت وجود ندارد؛ ضمن آنکه این امر با روح فعالیت های عام المنفعه و داوطلبانه سازگار نیست.
وی در همین زمینه گفت: قوانین و دستورالعمل های امدادی از جمله ممنوعیت به کارگیری بیش از 7 روز نجاتگران در پایگاه های امدادی، در این راستا است که افراد، فارغ از نگاه شغلی و درآمد زایی، صرفا به ارائه خدمات داوطلبانه در جمعیت بپردازند.  
چرخساز از استخدام داوطلبان دارای درجه ایثار بدون نیاز به آزمون و بر اساس رشته های تحصیلی مرتبط و مورد نیاز جمعیت و همچنین در قالب تیم های واکنش سریع خبر داد.
رئیس سازمان امداد و نجات در پاسخ به پرسش تعدادی از نجاتگران، بر واریز حق ایاب و ذهاب امدادگران و نجاتگران داوطلب تا حداکثر پنجم ماه بعد تاکید کرد.
در ابتدای این جلسه، فیض اله جعفری؛ مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس در سخنانی با اشاره به اهمیت نقش آموزش در خروجی موثر برنامه های جمعیت، گفت: برگزاری دوره های آموزشی مشترک بین جمعیت و اورژانس، تعامل و هم افزایی این دو نهاد برای رسیدن به ادبیات مشترک در حوادث را ارتقاء می بخشد.
طاهرزاده؛ سرپرست معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر فارس نیز گزارشی از برگزاری دوره های آموزشی مهارت های عملیاتی در صحنه و احیای قلبی – تنفسی ویژه نجاتگران پایگاه های امداد جاده ای استان ارائه کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

جمعیت هلال احمر

پس از پیروزی انقلاب‌‌اسلامی و در سال 1359 دولت ایران با ارسال نامه‌ای به دولت سوئیس به عنوان امین و نگاهدارنده قراردادهای چهارگانه ژنو، اعلام کرد که استفاده از شیر و خورشید سرخ را به حالت تعلیق درآورده و به جای آن از نشان هلال‌احمر استفاده خواهد کرد. از آن پس جمعیت شیر و خورشید سرخ ایران به جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران تغییر نام یافت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]