اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950608104275898

هفته نخست شهریور، هوای تهران هنوز سالم است

کد: 13950608104275898

http://goo.gl/LXKHjG

، تهران , (اخبار رسمی): ارزیابی هفتگی کیفیت هوای تهران نشان می دهد پایتخت در اولین هفته از شهریور ماه (روزهای 30 مرداد تا 5 شهریور) در شرایط سالم قرار داشته است.

هفته نخست شهریور، هوای تهران هنوز سالم است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، «مریم نادری» مدیری واحد پایش و پیش‌بینی این شرکت گفت: به طور کلی طی هفته گذشته، استقرار شرایط جوی نسبتا پایدار و سکون نسبی هوا در برخی ساعات منجر به تشدید پایداری ایستایی شبانه شد. همچنین از آنجا که در طول شب، به دلیل کاهش دما فضای لازم برای پخش و اختلاط آلاینده ها در راستای قائم محدودتر می شود، در صبحگاه بیشتر روزها در زمان افزایش تردد خودروها، شاهد افزایش غلظت آلاینده ها و هوایی غبارآلود در پایتخت بودیم. به تدریج در طول روز همراه با نزدیک شدن به ظهرهنگام، به دلیل گرمای ناشی از تابش خورشید، فضای قائم بیشتری برای اختلاط آلاینده ها موجود بوده و مانع از تجمع آنها در سطح شهر شد.

به گفته نادری، همچنین در بعدازظهر اکثر روزها نوسانات روزانه دما منجر به وزش بادهای محلی شده که در پراکندگی آلاینده ها به طور مستقیم مؤثر بود. شایان ذکر است میانگین سرعت باد طی روزهای مذکورحدود 3 متر بر ثانیه گزارش شده و در برخی ساعات طی بعد از ظهر بزرگی آن بین 3 تا 5 متر بر ثانیه (با جهت متغیر بین جنوب غربی تا جنوبی) متغیر بوده است.

لازم به ذکر است، افزایش میزان ناپایداری جوی در روز سه شنبه منجر به وزش باد قوی در برخی ساعات طی بعدازظهر این روز از سمت جنوب شرق شد که کاهش موقتی غلظت آلاینده ها را به دنبال داشت. هرچند این شرایط تداوم نداشته و با افزایش میزان پایداری جوی در روزهای بعد شاهد تجمع موقتی ذرات معلق و غبارآلودگی در برخی ساعات در سطح شهر بودیم. اطلاعات غلظت آلاینده ها بر اساس داده ایستگاه های شرکت کنترل کیفیت هوا و اطلاعات هواشناسی اندازه گیری شده در ایستگاه مهرآباد از پایگاه اطلاعات دانشگاه وایومینگ تهیه شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در سال 1372 توسط شهرداری تهران تأسیس شده است. در حال حاضر این شرکت دارای دو معاونت مالی- اداری و معاونت فنی (واحد راهبری و اندازه گیری و واحد پایش و پیش بینی آلودگی هوا و صوت). این شرکت ضمن جرای پروژه های تخصصی، مطالعاتی- پژوهشی، 43 ایستگاه اندازه گیری صوت و 21 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در نقاط مختلف شهر تهران دارد و با روش های مختلف آن را به شهروندان اطلاع رسانی می کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | محیط زیست