درزمینه سلامت صورت گرفت

بازدید نمایندگان آسیا از فعالیت های شهرداری

کد: 13950608104466015

http://goo.gl/L03Cs9

، تهران , (اخبار رسمی): نمایندگان کشورهای جنوب شرق آسیا عضو انجمن سلامت خانواده، از فعالیت های سلامت محور شهرداری تهران از جمله سرای محله زرگنده منطقه سه و فرآموز نفس پاک در منطقه 6 بازدید کردند.

بازدید نمایندگان سلامت کشورهای جنوب شرق آسیا

به گزارش اخبار رسمی به نقل از  روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، سمانه زمانی مدیرکل سلامت شهرداری تهران ضمن تشریح برنامه های سلامت شهر تهران، فراموز را به عنوان محلی برای اموزش مهارتهای رفتاری معرفی نموده و با اشاره به فعالیت مراکز فراموز در مناطق 22گانه هریک را با موضوع خاص به فراخور و اقتضای منطقه بیان کرد.

وی باتوجه به اهمیت آموزش مهارت رفتاری در سنین کودکی ونوجوانی و با توجه به فقدان این آموزش ها در مدارس اظهارداشت: شهرداری تهران برای اولین بار در کشور اقدام به تاسیس مراکزی به نام فراموز کرده است.

زمانی با تاکید بر اینکه در هر منطقه شهرداری تهران یک مرکز به نام فرآموز براساس اصول ذکر شده توسط اداره کل سلامت شهرداری تهران پایه گذاری شده است، اذعان داشت: هدف از تاسیس این مراکز آموزش مهارت های رفتاری به صورت آموزش غیرمستقیم به کودکان (سن 6تا 12 سال) است.

وی ادامه داد: براساس عنوان مطرح شده برای آموزش در هر منطقه،  ساختمان مرکز فراموز به کارگاه های متنوعی برای یادگیری بهتر وسریعتر تقسیم بندی می شود که این فضاسازی براساس اصول علمی روانشناسی طراحی می شود.

زمانی ادامه داد: البته این مراکز در طی سال هم فعال خواهد بود و عمده فعالیت شان در جهت آموزش مهارت های زندگی، بازیافت، خلاقیت، حقوق وتکالیف شهروندی، مجسمه سازی، اوریگامی، نقاشی، نمایش، داستان سرایی، خلاقیت هنری با مواد بازیافتی و بازی های بومی وفکری است. البته تاکید می کنم این آموزش ها در هر مرکز فرآموز متناسب و مرتبط با موضوع آن مرکز صورت می گیرد.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران تاکید کرد: در تمامی مراکز فراموز به عنوان مجموعه ای آموزشی سعی برآن است که در سطح مناطق 22گانه فعالیت مدون و منسجم با موضوعات مختلف و متنوع به تمامی مخاطبان ارائه خدمات نماید.

رضا دباغی شهردار منطقه سه تهران نیز در نشست با این نمایندگان گفت: شهری سالم است که شهروندی سالم داشته باشد لذا مجموعه مدیریت شهری به سلامت شهروندان اهمیت زیادی قائل است که ما موضوعات فرهنگی ، اجتماعی، سلامت در 12 سرای محله این منطقه به صورت مستمر پیگیری می کنیم.

شهردار منطقه 3 ادامه داد: در هریک از خانه های سلامت با توجه به نیازهای محلی، کانون های مادر و کودک، جوانان، سالمندان، معلولین، دیابت، پیشگیری از دخانیات، پیشگیری از چاقی و خادمین مساجد با مشارکت شهروندان راه اندازی شده است.

دباغ خاطرنشان کرد: شهروندان به صورت داوطلبانه عضو این کانون ها می شوند و پس از اتمام دوره های آموزشی به عنوان بازوان مدیریت شهری در محلات فعالیت می کنند.

در ادامه عزت ا... فاضلی معاون اداره کل سلامت شهرداری تهران گفت: براساس سند راهبردی شهرداری تهران ، حوزه سلامت ، سه سطح مداخله شهروندی، شهری و مدیریت شهری را در نظر گرفته شده است.

وی  افزود: در حوزه شهری به دنبال ایجاد محیط حامی سلامت هستیم که این امر نیازمند فراهم نمودن فضای فیزیکی مناسب شهری است. به عنوان مثال حضور شهروند معلول در شهر نیازمند مناسب سازی معابر و خیابان ها برای تردد روان این قشر از جامعه است، پس شهر از زاویه فیزیک و کالبد برای دست اندرکاران سلامت شهری که انتظار نهادینه شدن رفتارهای سلامت محور در جامعه را دارند؛ مورد توجه قرار داده است.

معاون اداره کل سلامت شهرداری تهران ورود مدیریت شهری به موضوعات سلامت محور را نیازمند شناخت و رعایت مقررات و استانداردهای شهری به عنوان سطح بصری حوزه مداخله دانست و خاطرنشان کرد: در حوزه شهروندی نیز، تمامی آموزش های لازم در سطوح مختلف سلامت باید به شهروندان ارائه شودکه این امر در سرای محلات انجام می شود و مدیر خانه سلامت از طریق سلامت یاران و ارائه فراخوان، شهروندان و خانواده ها را با موضوعات سلامت آشنا می کند.

همچنین مهدی پیرهادی معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 3 شهرداری تهران گفت: اثرات اجتماعی و فرهنگی برای تمامی پروژه های شهری انجام می شود تا مخاطرات و محسنات اجرای طرح ها برای شهروندان مشخص شود.

وی افزود: برای فعالیت های اجتماعی و فرهنگی سعی کرده ایم مطالعه آینده پژوهی داشته باشیم و تحولات آینده را در مسائل جاری مان داخل کنیم.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 3 شهرداری تهران خاطرنشان کرد: تحولاتی که امروز در فضای جهانی می شود را رصد کرده و متناسب با تحولات اجتماعی و فرهنگی در داخل محلات برنامه ریزی می کنیم.

در ادامه این نشست بازدید کنندگان از مرکز فرآموز نفس پاک بازدید و از فعالیت شهرداری تهران و از نحوه خدمات اداره کل سلامت به شهروندان تقدیر کردند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

معاونت امور اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران

معاونت اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران یکی از مهمترین معاونت های شهرداری تهران است که وظیفه اجرای سیاست های کلان شهری در حوزه اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران را بر عهده دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | شهر و جامعه