معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اعلام کرد

برپایی گذر انقلاب در روز راهپیمایی 22 بهمن

کد: 13951120233646015

https://goo.gl/ag1tJR

، تهران , (اخبار رسمی): معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از اجرای 14 عنوان ویژه برنامه کلان فرهنگی در محلات، مناطق و مساجد پایتخت خبر داد و گفت:این برنامه ها در قالب «جشن های انقلاب اسلامی»، یادواره شهدا، نمایشگاه عکس، پرده خوانی، پردیس های خدمت به محرومان، تجلیل از اسوه های صبر و ایثار اجرا می شود.

برپایی گذر انقلاب در روز راهپیمایی 22 بهمن

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مجتبی عبدالهی ضمن تبریک فرارسیدن سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: امسال نیز برنامه های دهه فجر در راستای حمایت از تقویت مشارکتهای مردمی در برگزاری مراسم، جهت دهی برنامه ها به سوی تقویت و تحکیم همبستگی، وحدت ملی و اتحاد اسلامی، بسترسازی برای حضور نیروهای انقلابی، معتقد، توانمند و دلسوز در جشنهای پیروزی انقلاب اسلامی، انتقال هنرمندانه و خلاقانه پیام انقلاب اسلامی با بهره گیری مناسب از هنرهای اصیل و سازنده، تبیین نقش وتاثیر حضور و اقدامات یکپارچه مردم در مقابله با دشمنان در عرصه های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و نمایش جلوه های کارآمدی نظام اسلامی در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی برگزار می شود.
وی از برپایی «جشن های انقلاب اسلامی» در سرای محلات پایتخت خبر داد و گفت: این جشن ها با محوریت گروه های و مشارکت و برگزاری جشن های انقلابی مساجد سطح محله از سوی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی مناطق 22 گانه با همکاری و مدیریت محله و سرای محلات شهر تهران برگزار می شود.

برگزاری 10 یادواره شهدای انقلاب اسلامی در پایتخت
عبدالهی، انتخاب محله و مدرسه انقلابی را از دیگر برنامه های فرهنگی دهه فجر عنوان کرد و افزود: بهترین سرای محله، مسجد و مدرسه در سطح منطقه از نظر آذین بندی، گروه سرود، جشن و نمایشگاه های میدانی از سوی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی مناطق 22 گانه با همکاری ستاد مدیریت محله انتخاب و تقدیر می شوند.
وی از برگزاری مسابقه ی عکس از حضور شهروندان در مراسم راهپیمایی 22 بهمن با عنوان «انقلاب در قاب تصویر» در سرای محلات شهر تهران خبر داد و افزود: 10 یادواره ی شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم در طول دهه فجر از سوی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی مناطق 22گانه با همکاری ستاد مدیریت محله در هر یک از مناطق 22 گانه شهر تهران برگزار می شود.
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اعلام کرد: همچنین کارگاه های نقاشی «دیروز، امروز، فردا» به صورت خانوادگی با محوریت انقلاب اسلامی به همت ستاد مدیریت محله در سرای محلات برپا می شود.

برپایی 110 نمایشگاه عکس از کارآمدی انقلاب اسلامی در محلات تهران
وی از برپایی 110 نمایشگاه عکس از کارآمدی انقلاب اسلامی در محلات شهر تهران خبر داد و گفت: در این نمایشگاه پروژه ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی در سرای محلات مناطق 22 گانه در معرض دید عموم قرار می گیرد.
عبدالهی یادآور شد: پرده خوانی انقلاب با موضوع خاطرات انقلاب اسلامی و ایثارگری ها و رشادت های مبارزان انقلابی در سرای محلات پاسداشت مفاخر انقلاب اسلامی و شب های شعر انقلاب اسلامی، در مناطق 22 گانه اجرا می شود.

پردیس های خدمت در 63 محله محروم شهر تهران برپا می شود
وی از برپایی پردیس های خدمت در 63 محله محروم شهر تهران با رویکرد مسجد محوری خبر داد و گفت: در این پردیس ها خدمات پزشکی به نیازمندان ارائه می شود و در کنار آن برنامه های فرهنگی، ورزشی و گردشگری برای آنان درنظر گرفته شده که به همت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی مناطق 22 گانه با همکاری قرارگاه جهادی امام رضا(ع) اجرا می شود.
 به گفته عبدالهی، همچنین تجلیل و تکریم همسران جانبازان انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم همزمان با ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، برپایی گذر انقلاب در قالب ایستگاه های فرهنگی در مسیرهای راهپیمایی یوم ا... 22 بهمن، آئین عطرافشانی و گلباران گلزار شهدای گمنام شهر تهران، نصب پرچم جمهوری اسلامی ایران در سردرب تمامی ساختمان های اداری و سراهای محله، پخش نوای الله اکبر ساعت 21 شب 22 بهمن در ساختمان های اداری مناطق، نواحی مساجد، سرای محلات معاونت امور اجتماعی و فرهنگی مناطق 22 گانه از دیگر برنامه های اجرایی این دهه به شمار می رود.

برپایی گذر انقلاب در روز راهپیمایی یوم الله 22 بهمن
وی از برپایی گذر انقلاب در روز راهپیمایی یوم الله 22 بهمن خبر داد و گفت: استقرار ایستگاه ها در مسیرهای 6 گانه و فضاسازی با محوریت پرچم جمهوری اسلامی ایران، توزیع محصولات فرهنگی با محوریت کودکان و نوجوانان (از قبیل بادکنک های رنگی، پرچم ایران کوچک، کلاه کوچک، کتاب نقاشی)، برپایی نمایشگاه عکس انقلاب اسلامی در ایستگاه های فرهنگی با محوریت کارآمدی انقلابی، برپایی میز پاسخ به شبهات انقلاب اسلامی جهت بهره مندی راهپیمایان، برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی در ایستگاه های فرهنگی، برپایی ایستگاه های خدمات سلامت و تندرستی به راهپیمایان (تست قندخون، مشاوره پزشکی، مشاوره تغذیه)، ارائه خدمات رفاهی به راهپیمایان از جمله شارژ تلفن همراه، محل استراحت، فضای مناسب برای مادر و کودک، برپایی غرفه عکس یادگاری با نمادهای انقلاب اسلامی و شهدای شاخص انقلاب اسلامی دفاع مقدس و مدافعان حرم، پخش نواها و سرودهای انقلابی در تمامی غرفه ها از ابتدای مراسم و معرفی طرح جهاد مهربانی و ثبت نام از شهروندان متقاضی از جمله ویژه برنامه های مناطق 22گانه در روز راهپیمایی یوم ا... 22 بهمن به شمار می رود.
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران افزود: به همت سازمان ورزش شهرداری تهران همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی به همراه برگزاری جشن در پایان مراسم، جشنواره 4 روزه در ارتفاعات توچال، مسابقات ورزشی جام دهه فجر در سطح محلات شهر تهران، خیابان های فرهنگ و ورزش در بوستان های اصلی شهر در ایام ا... دهه مبارک فجر و مسابقات ویژه خانواده های شورایاران در رشته های شنا، فوتسال، تیراندازی، تنیس روی میز برگزار می شود.

استقرار اتوبوس سلامت در میادین و معابر اصلی پایتخت
وی از استقرار اتوبوس سلامت در میادین و معابر اصلی شهر تهران خبر داد و افزود: در این ایستگاه ها خدمات پزشکی از جمله مشاوره، تست قند خون، فشارخون و خدمات مشاوره تغذیه در طول ایام ا... دهه فجر به شهروندان  ارائه می شود.
عبدالهی، حضور و ارائه خدمات رایگان تیم های پزشکی و روان پزشکی در محلات محروم شهر تهران در طول ایام ا... دهه فجر و برپایی ایستگاه های خدمات سلامت در مسیرهای راهپیمایی به مناطق 22 گانه را از دیگر برنامه های اداره کل سلامت شهرداری تهران در این ایام عنوان کرد.
وی با اشاره به فضاسازی های مترو و اتوبوسرانی در این ایام گفت: استقرار و ارائه ی خدمات فرهنگی توسط پنج دستگاه اتوبوس ویژه ی شمسه ی انقلاب در پنج پهنه ی شهر تهران، نصب استیکر پرچم جمهوری اسلامی و اجرای نقاشی با موضوع ایام ا... دهه مبارک فجر بر روی بدنه ی اتوبوس ها، برپایی نمایشگاه عکس انقلاب و روزنامه های ایام ا... دهه فجر در سال 1357، فضاسازی محیطی و تبلیغی و پخش سرودهای انقلابی در ایستگاه های مترو، اجرای پرفرمنس های هنری، سرودهای انقلابی، المان های حجمی، نمایشگاه عکس و کارگاه های نقاشی در ایستگاه های منتخب مترو صورت می گیرد.

راه اندازی تورهای گردشگری مراکز تاریخی انقلاب اسلامی
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: همچنین برپایی غرفه های فرهنگی در روز راهپیمایی 22 بهمن، برپایی نمایشگاه آثار هنری در حوزه های عکاسی،نقاشی،خوشنویسی و...، برپایی نمایشگاه های عرضه و فروش کتاب به مناسبت دهه فجر، برپایی جشنهای بزرگداشت انقلاب اسلامی ویژه شهروندان و گروه های سنی مختلف، اجرای تورهای گردشگری بازدید از مراکز تاریخی و اثرگذار در پیروزی انقلاب اسلامی، برپایی کارگاه های آموزشی با محوریت هنرهایی نظیر عکاسی، نقاشی، خطاطی با موضوعات انقلاب اسلامی، اجرای نمایشهای خیابانی با موضوعات انقلابی، برگزاری مسابقات کتابخوانی و رونمایی از کتاب بخشی از برنامه هایی است که سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اجرا می کند.
عبدالهی، زمینه سازی برای رشد و تعالی و بسط پیام و فرهنگ انقلاب اسلامی، تبیین و ترویج آرمانها و ارزشهای انقلاب اسلامی، آگاهی بخشی و معرفت افزایی در خصوص معارف انقلاب اسلامی و تبیین جایگاه و نقش ولایت فقیه دربرپایی ،استمرارو پویایی جمهوری اسلامی را از اهداف اجرای برنامه های دهه فجر برشمرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

معاونت امور اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران

معاونت اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران یکی از مهمترین معاونت های شهرداری تهران است که وظیفه اجرای سیاست های کلان شهری در حوزه اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران را بر عهده دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه