اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950609105755735

رونمایی از سامانه آموزش عالی

کد: 13950609105755735

http://goo.gl/xpOVwJ

، تهران , (اخبار رسمی): وزیر علوم، تحقیقات و فناوری سامانه آموزش عالی را رونمایی کرد.

رونمایی از سامانه آموزش عالی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، محمد فرهادی،وزیر علوم، تحقیقات و فناوری سامانه یکپارچه اطلاعات آموزش عالی را  که بیش از 50 هزار رکورد اطلاعات در زمینه های برنامه های درسی  دانشگاهها، رشته های تحصیلی مصوب و اطلاعات موسسات آموزش عالی در آن ثبت شده است رونمایی کرد .

او  افتتاح این سامانه  را در راستای عملی نمودن برنامه های وزارت علوم برای تحقق دولت الکترونیک و  برنامه های سال  فناوری اطلاعات در این وزارت عنوان کرد و گفت: به زودی سامانه های پژوهش و فناوری و دانشجویی نیز  به بهره برداری می رسند.

مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم نیز  در مراسم رونمایی از سامانه آموزش عالی گفت: یکپارچه سازی نظام آماری آموزش عالی از اهداف این سامانه است تا  همه اطلاعات موجود و مورد نیاز آموزش عالی در قالب یک سیستم در دسترس باشد و از پراکندگی  اطلاعات و اختلاف های آماری جلوگیری شود.

وی افزود: تصمیم گیرندگان آموزش عالی کشور در وزارت علوم و دانشگاهها از طریق این سامانه می توانند  در کمترین زمان ممکن به دقیق ترین اطلاعات دسترسی داشته باشند.

 شریعتی گفت: این سامانه کمک زیادی به شورای گسترش آموزش عالی و شورای برنامه ریزی آموزش عالی خواهد کرد زیرا  تمام اطلاعات لازم در خصوص اعضای هیئت علمی ، برنامه ها و رشته های  درسی  موجود دانشگاهها و مراکز آموزش عالی از طریق این سامانه قابل مشاهده خواهد بود و موسسات آموزش عالی نیز درخواست های خودرا برای ایجاد رشته ها ی جدید و بازنگری دروس از طریق این سامانه انجام خواهند داد که سرعت و دقت را افزایش می دهد.

گفتنی است هم اکنون بانک های اطلاعات برنامه های درسی ، رشته های تحصیلی مصوب و اطلاعات موسسات آموزش عالی در سامانه آموزش عالی ثبت شده است و  فرایند ورود اطلاعات تشکیلات و ساختار سازمانی، اراضی و فضاهای آموزشی ، دانش آموختگان ، اعضای هیئت علمی و اطلاعات مصوبات شورای گسترش آموزش عالی نیز در حال انجام است.

بر اساس این گزارش، دسترسی به سامانه آموزش عالی هم اکنون برای واحدهای آموزشی دانشگاهها فراهم است و پس از تکمیل اطلاعات نهایی در دسترس عموم دانشگاهیان و مردم قرار خواهد گرفت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

لازم است در هر زمان تحلیل دقیق و صحیحى از وضعیت و جایگاه تاریخى آموزش عالى داشته باشیم. این علم و آگاهى به دلیل اینکه براى تعیین نحوه و خط مشى حرکت آتى این بخش ضرورى است، موجب وحدت نظر و تحلیل همگان با دست‏اندرکاران آموزش عالى کشور مى‏شود. ما براى سهولت، تاریخ آموزش عالى ایران را به سه دوره باستانى، میانى و اخیر یا معاصر تقسیم نموده‏ایم. بر مبناى اطلاعات در دست، در زمان داریوش، مدرسه پزشکى «سائیسم» جهت تربیت طبیب با کتابخانه‏اى معتبر دایر بوده است. مجمع علمى همدان نیز در آن زمان با 100 نفر عالم و دانشمند به فعالیت مشغول بوده است. علاوه بر اینها از فرهنگستان اردشیر نیز در شهر سارد ذکر به میان آمده است. مدارس دوره ساسانى مثل ریواردشیر به انتقال معارف آن عصر و تربیت دانشمند مشغول بوده‏اند. شاخص‏ترین سابقه آموزشى موجود و در دسترس در دوران باستانى را مى‏توان تشکیل و تأسیس مدرسه «جندى شاپور» در شرق محل فعلى شوش توصیف نمود. این مدرسه که 500 سال عمر کرده، پایدارترین مدرسه عالى در تاریخ ایران بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | تبلیغات و روابط عمومی