اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950610107455996

بر اساس یک سناریوی فرضی

ساکنین زلزله زده مجتمع آهو نجات یافتند

کد: 13950610107455996

http://goo.gl/x71XS8

، تهران , (اخبار رسمی): دبیر ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه 20 تهران گفت: با مشارکت شهروندان مانور پناهگیری صحیح و تخلیه به محل امن در محله سرتخت انجام و ساکنین زلزله زده مجتمع آهو نجات یافتند.

ساکنین زلزله زده مجتمع آهو نجات یافتند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 20، محسن کریمی با بیان این مطلب افزود: به منظور ایجاد آمادگی بیش از پیش در افراد محلی و به منظور انجام واکنش مناسب در مقابل حوادث و مدیریت به موقع شرایط بحرانی، مانور پناهگیری صحیح و تخلیه به محل امن در محله سرتخت منطقه 20 انجام شد.

کریمی استفاده از پتانسیل افراد محلی و نیروهای دوام در برگزاری مانور را از نقاط قوت این مانور برشمرد و گفت: بر اساس سناریوی فرضی، گسل شمال ری به بزرگای 5.5 ریشتر فعال و تخلیه افراد آسیب دیده از مجتمع مسکونی آهو و سرای محله سرتخت به محل امن واقع در بوستان اصناف انجام شد.

وی حضور ادارات و نهادهای عضو ستاد مدیریت بحران را مثبت ارزیابی کرد و افزود: آتش سوزی در سرای محله سرتخت، مصدومیت تعدادی از ساکنین در هنگام تخلیه، شکستگی لوله آب در خیابان، نشت گاز در مجتمع، سقوط تیر چراغ برق و مصدومیت دو نفر در اثر زلزله از موارد تعیین شده در سناریو بود که با حضور عوامل مرتبط به خوبی مهار و مدیریت شد.

کریمی هماهنگی با ادارات، شورایاری، هیئت مدیره مجتمع مسکونی، گروه های دوام، اطلاع رسانی در محل، تهیه نقشه تخلیه اضطراری و مسیرهای خروجی و مسدود نمودن محل اجرای مانور را از اقدامات پیش از مانور برشمرد و گفت: در پایان نحوه حضو و عملکرد تمامی ادارات ارزیابی می شود تا میزان آمادگی نهادهای مرتبط برآورد شود.

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه 20 ایجاد هماهنگی و تعامل بیش از پیش با ادارات و نهادهای مدیریت بحران را از دیگر اهداف برپایی مانورهای زلزله برشمرد و یادآور شد: پلیس راهور، جمعیت هلال احمر، سازمان آتش نشانی، اورژانس جنوب تهران، ادارات برق، آب و گاز، شبکه بهداشت و درمان، نیروی مقاومت بسیج، بهزیستی از جمله اعضاء تخصصی این مانور بودند که در چادر فرماندهی حضور داشتند و برنامه را مدیریت کردند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

منطقه 20 شهرداری تهران

منطقه 20 (شهرری ) جنوبی ترین منطقه شهری شهرداری تهران با 378445 نفر جمعیت و وسعت 23 کیلومتر مربع داخل محدوده شهری و 153 کیلومترمربع حریم بوده همچنین این منطقه دارای پنج ناحیه داخل محدوده و دو ناحیه خارج محدوده و 22 محله می باشد .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه