اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950714151095996

به دنبال تقارن هفته ملی کودک با ایام سوگواری انجام می شود:

برپایی خیمه های عاشورایی ویژه کودکان جنوب تهران

کد: 13950714151095996

https://goo.gl/1zhHlx

، تهران , (اخبار رسمی): معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 از برگزاری ویژه برنامه های هفته ملی و روز جهانی کودک با محوریت تببین فرهنگ عاشورا به کودکان و نوجوانان در این منطقه خبر داد .

برپایی خیمه های عاشورایی ویژه کودکان جنوب تهران

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 20، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین مسلمی به تقارن هفته ملی و روز جهانی کودک با ماه محرم اشاره کرد و گفت: ویژه برنامه های روز جهانی کودک از 14 تا 17 مهر، در سرای محلات، مساجد و مدارس منتخب منطقه 20 با هدف انتقال ارزش ها و آرمان های نهضت عاشورا و تعمیق باورهای دینی در بین کودکان و نوجوانان برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه مراسم عزاداری که در این ایام برگزار می شود یک فرصت تربیتی برای خانواده ها، کودکان و جامعه است، افزود: کسب تجربه دینی مقدمه هویت دینی است، که از این رو ویژه برنامه های مدیریت شهری در این ایام با رویکرد تجربه دینی کودکان به اجرا در می آید تا زمینه ای برای شکل گیری هویت دینی در این قشر شود.

 وی حادثه عاشورا را یک حماسه خانوادگی برشمرد و افزود : توجه به مقوله خانواده از جمله جهت گیری های  اصلی شهرداری تهران در حوزه توسعه اجتماعی است و موضوع کودکان و نوجوانان و آموزش به عنوان هسته اصلی آن در نظرگرفته می شود.

مسلمی با اشاره به اینکه خیمه های آموزشی با رویکرد عاشورا ویژه کودکان و نوجوانان تا سن 18 سال برپا می شود، ادامه افزود : این خیمه های عاشورایی با عناوین آب و گل با رویکرد ساخت دست سازه ی گلی، شعر و سرود و قصه گویی با محوریت روز عاشورا و کودکی امام حسین (ع)، نمایش عروسکی، سرگرمی های کودکانه، خیمه آسمان آبی – زمین پاک، پاسخگویی به سؤالات مذهبی نوجوانان در این ایام در محله های بیست گانه برپا می شود.

وی ملاقات با کودکانی که پدرانشان شهید مدافع حرم هستند را  از برنامه های شاخص این منطقه عنوان کرد و افزود : اهداء هدیه به کودکانبیمار در بیمارستان ها، برگزاری  نمایشگاه از کارهای دستی کودکان، برگزاری ویژه برنامه های  طرح غنچه ها شهر، برگزاری کارگاه های مهارت های  فرزند پروری، برگزاری جلسات مشاوره روانشناسی مادر و کودک  از دیگر برنامه های اجرایی در این منطقه  خواهد بود .

وی هم چنین به برگزاری اردوی یک روزه ویژه کودکان کار و خیابان اشاره کرد و افزود : برگزاری اردوهای علمی و آموزشی، برگزاری تئاتر و نمایش، برگزاری مسابقات آموزشی، برگزاری نمایشگاه تولیدات دستی کودکان از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای این کودکان است.

مسلمی در خاتمه هدف از اجرای این ویژه برنامه ها را، ارتقاء سطح آگاهی کودکان در زمینه سیره زندگی امام حسین (ع)، آموزش و ترویج مهارت های فرزند پروری  برای  خانواده ها در راستای تحکیم بنیان خانواده، افزایش ظرفیت اجرایی و مشارکت بین بخشی وفرا بخشی در راستای اجرای مصوبه شهر دوستدار کودک و ارتقاء سطح آگاهی و دانش زیست محیطی کودکان ویژه این ایام و مراسم های سوگواری عنوان کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

منطقه 20 شهرداری تهران

منطقه 20 (شهرری ) جنوبی ترین منطقه شهری شهرداری تهران با 378445 نفر جمعیت و وسعت 23 کیلومتر مربع داخل محدوده شهری و 153 کیلومترمربع حریم بوده همچنین این منطقه دارای پنج ناحیه داخل محدوده و دو ناحیه خارج محدوده و 22 محله می باشد .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه