اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950610107485763

در دیدار مسئولان دو کشور صورت گرفت

بررسی زمینه همکاری شیلات ایران و تایلند

کد: 13950610107485763

http://goo.gl/v0AY7d

، تهران , (اخبار رسمی): آمادگی برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد به ویژه جزیره قشم، همکاری و سرمایه گذاری در زمینه تولید میگو با توجه به سابقه قبلی فعالیت تایلند، جزو پیشنهادهای ارائه شده از سوی ایران بود.

بررسی زمینه همکاری شیلات ایران و تایلند

به گزارش اخباررسمی به نقل روابط عمومی سازمان شیلات ایران، در ملاقات پانیاراک پولتاب معاون دبیر دائم وزارت امور خارجه تایلند با صالحی معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران زمینه های همکاری دو کشور بررسی شد.

در این ملاقات که امروز دوشنبه مورخ 8/6/95 و در محل سازمان شیلات ایران انجام شد، صالحی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت شیلات ایران در سه بخش آب های شمال، آب های جنوب و آب های داخلی آمادگی شیلات ایران را برای همکاری با تایلند در زمینه های ذیل اعلام کرد:

آمادگی برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد تجاری ایران در زمینه های مختلف به ویژه در جزیره قشم
همکاری و سرمایه گذاری در زمینه تولید میگو در ایران با توجه به سابقه قبلی فعالیت تایلند در ایران
تکثیر و پرورش ماهیان دریایی
همکاری در زمینه عمل آوری ماهیان ریز در ایران با توجه به تجارت طرف تایلندی
همکاری در زمینه صیادی، عمل آوری و صادرات فانوس ماهیان
همکاری در زمینه پرورش ماهیان دریایی در قفس
همکاری های تحقیقاتی و دانشگاهی
همکاری در زمینه صیدلانگ لاین
آمادگی برای برگزاری روز شیلات ایران – تایلند هم زمان با برگزاری نمایشگاه بین المللی شیلات ایران

پولتاب ضمن استقبال از پیشنهادهای دکتر صالحی و با اشاره به سفر خود و هیات همراه به قشم آمادگی طرف تایلندی را برای سرمایه گذاری در ایران اعلام و اظهارامیدواری کرد که در اسرع وقت یادداشت تفاهم همکاری های شیلاتی دو کشور امضاء شود.

گفتنی است هیات تایلندی ضمن بازدید از جزیره قشم و مذاکره به مسئولین مناطق آزاد این جزیره از مراکز پروژه پرورش میگوی هنگام، مرکز تکثیر ماهی درنا مهر قشم، شرکت فرآوری ماهی قشم، سایت پرورش ماهی در قفس جهاد نصر، بندرصیادی رمچاه و فعالیت صید ساردین ماهیان نیز بازدید کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان شیلات ایران

بهره برداری از سواحل جنوبی دریای خرز به صورت اجاره ای - سالانه از سال 1219 شمسی ( زمان سلطنت محمد شاه قاجار) آغاز شد. این نظام حقوقی در بهره برداری به مدت 80 سال تا 1299 شمسی ادامه داشته است. تا زمان محمد شاه, حاکمان هر منطقه به میل خود رودخانه ها و دریا را به اتباع روسیه اجاره می دادند. اما از سال 1215 هجری شمسی این اختیار با فرمان محمد شاه لغو شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]