اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951218242845763

تنها ۶۵ درصد اعتبارات مکانیزاسیون کشاورزی جذب شد

کد: 13951218242845763

https://goo.gl/lRh5PH

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس گروه دام، طیور و شیلات مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی، گفت: در سال جاری تنها ۶۵ درصد از ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده در مکانیزاسیون، توسط کشاورزان جذب شد.

تنها ۶۵ درصد اعتبارات مکانیزاسیون کشاورزی جذب شد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از سازمان شیلات ایران، مقصود دهقان‌زاده با اشاره به اینکه همه چیز برای ارائه تسهیلات به کشاورزان جهت نوسازی ماشین‌آلات فراهم بود، افزود: متأسفانه بنا به دلایلی، این جذب بسیار پایین بوده و کشاورزان از بهره ۱۵ درصدی بانک، رضایت ندارند.

به گفته وی، اکنون بانک‌ها اگرچه هیچ محدودیتی برای تأمین اعتبارات لازم در راستای توسعه مکانیزاسیون ندارند، اما بروکراسی‌های اداری، بهره بالا، ضمانت‌های سختگیرانه و اعمال جریمه‌های دیرکرد، مانع از این می‌شود که کشاورزان بتوانند از امتیاز به وجود آمده استفاده کنند.

دهقان‌زاده عنوان‌کرد: سختی‌های به وجود آمده برای کشاورزان به حدی بود که در بخش دام، طیور و شیلات، از ۸۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده، تنها ۴۸ میلیارد تومان جذب شد و مابقی مبلغ، باقی ماند.

وی تأکید کرد: در تمام دنیا دولت‌ها به کشاورزان یارانه می‌دهند. بنابراین می‌توان گفت که این موضوع برای دولت، یک الزام است. اما در کشور، این نه‌تنها این یارانه آن طور که باید و شاید وجود ندارد، بلکه جریمه‌های دیرکرد پرداخت اقساط از طرف بهره‌برداران، به صورت روزانه محاسبه و اخذ می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان شیلات ایران

بهره برداری از سواحل جنوبی دریای خرز به صورت اجاره ای - سالانه از سال 1219 شمسی ( زمان سلطنت محمد شاه قاجار) آغاز شد. این نظام حقوقی در بهره برداری به مدت 80 سال تا 1299 شمسی ادامه داشته است. تا زمان محمد شاه, حاکمان هر منطقه به میل خود رودخانه ها و دریا را به اتباع روسیه اجاره می دادند. اما از سال 1215 هجری شمسی این اختیار با فرمان محمد شاه لغو شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]