اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951215241485763

واگذاری ۸هزارهکتاراراضی ساحل بوشهر برای پرورش میگو

کد: 13951215241485763

https://goo.gl/cKh84o

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: از ۸ هزار هکتار اراضی ساحلی واگذار شده استان بوشهر ۶ هزار هکتار آن با توان تولیدی سالانه ۱۵ هزار تن در مدار بهره‌برداری قرار دارند.

واگذاری ۸هزارهکتاراراضی ساحل بوشهر برای پرورش میگو

به گزارش اخبار رسمی به نقل از سازمان شیلات ایران، عباسعلی زنده‌بودی در نشست بررسی طرح‌های آبزی‌پروری با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی در بوشهر، با بیان اینکه این استان در حوزه آبزی‌پروری در کشور پیشتاز است، اظهار داشت: استان بوشهر در پرورش میگو بیشترین سهم در تولید کشور دارد به‌گونه‌ای که بیش از 60 درصد میگوی پرورشی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود.

وی از واگذاری 8 هزار هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر برای پرورش میگو خبرداد و افزود: از 8 هزار هکتار اراضی ساحلی واگذار شده استان بوشهر شش هزار هکتار آن در مدار بهره‌برداری با توان تولیدی سالانه 15 هزار تن قرار دارند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به افزایش بهره‌وری تولید میگو در اراضی ساحلی استان بوشهر گفت: با افزایش ضریب تکنولوژی در مزارع پرورش میگو، تولید میگو در سطح اراضی پرورشی استان افزایش می‌یابد.

زنده‌بودی با بیان اینکه نخستین مرکز پرورش ماهی سی‌باس در خاورمیانه در استان بوشهر قرار دارد، تصریح کرد: این مرکز با سیستم‌های مدار بسته نقش مهمی در تولید بچه ماهی مراکز پرورش ماهی دارد بگونه‌ای که امسال هدف‌گذاری برای تولید 10 میلیون قعطه بچه ماهی شده است.

وی با بیان اینکه شرکت پرورش و تکثیر ماهی راموز در استان بوشهر ظرفیت بسیار خوبی برای تامین بچه ماهی  پرورش در قفس دارد، افزود: برای اجرای طرح‌های پرورش ماهی در قفس تاکنون 45 فقره مواقفت اصولی با ظرفیت 500 تن ماهی سی‌باس صادر شده که انتظار می‌رود 4 موافقت اصولی آن به مرحله اجراء گذاشته شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر ظرفیت تولید 450 هزار تن ماهی پرورش در قفس دارد افزود: اکنون با ظرفیت 80 هزار تن آن در استان بوشهر دنبال می‌شود.

زنده‌بودی با اشاره به ظرفیت صید و صیادی در آب‌های استان بوشهر بیان کرد: با توجه به محدودیت ذخائر آبزیان در استان بوشهر سالانه بین 50 تا 60 هزار تن انواع آبزیان صید می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان شیلات ایران

بهره برداری از سواحل جنوبی دریای خرز به صورت اجاره ای - سالانه از سال 1219 شمسی ( زمان سلطنت محمد شاه قاجار) آغاز شد. این نظام حقوقی در بهره برداری به مدت 80 سال تا 1299 شمسی ادامه داشته است. تا زمان محمد شاه, حاکمان هر منطقه به میل خود رودخانه ها و دریا را به اتباع روسیه اجاره می دادند. اما از سال 1215 هجری شمسی این اختیار با فرمان محمد شاه لغو شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]