اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951209239695763

تا پنج سال آینده

میزان تولید خاویار به ۱۰۰ تن افزایش می یابد

کد: 13951209239695763

https://goo.gl/HELAAX

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرکل شیلات مازندران گفت: پیش بینی می شود میزان تولید ماهی خاویاری تا پنج سال آینده به ۱۰۰ تن افزایش یابد.

میزان تولید خاویار به ۱۰۰ تن افزایش می یابد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات، حسینعلی رستمی در کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز استان با توجه به اهمیت و ارزش اقتصادی ماهیان خاویاری دریای خزر را منبع اصلی زیست این گونه برشمرد و گفت: علاوه برایجاد اشتغال، درآمد ارزی خوبی برای کشوردارد.

وی با اشاره به تولید حدود یک میلیون تن آبزیان درکشور گفت: پشتیبان اصلی پرورش ماهی خاویاری درسواحل ، دریای خزر است و پیش بینی این است که تا ۵ سال آینده حدود ۱۰۰ تن ماهی خاویاری تولید داشته باشیم

رستمی درادامه از توجه ویژه کمسیون و کارگروه پیشگیری مبارزه با قاچاق کالا و ارز درمبارزه با صید غیرمجاز ماهیان خاویاری تقدیر و تشکر کرد .

در ادامه علی پیرفلک مشاوراستاندارو دبیر کمسیون هماهنگی و نظارت برمبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مازندران، عملکرد اعضاء کارگروه را بویژه دربخش  برخورد با صیادان غیرمجاز و قاچاق ماهیان خاویاری بسیار مطلوب دانست و از نقش مهم یگان‌های مشترک حفاظت منابع ، دریابانی و نیروی انتظامی شهرستان‌ها تشکر کرد.

وی افزود: همه ما باید درحفظ و نگهداری منابع ماهیان خاویاری برای نسل‌های آینده بکوشیم، هرچند اداره کل شیلات استان تلاش می‌ کند این محصول استراتژیک کشور را احیاء کند و به وضعیت گذشته برساند که درگذشته تا سه هزار تن گوشت و ۳۰۰ تن خاویار تولید و صادرات داشتیم ولی درراستای تأکید مقام معظم رهبری درتحقق اقتصاد مقاومتی باید با توسعه و گسترش و افزایش تولید ماهیان خاویاری درجهت تحقق منویات مقام معظم رهبری گام برداریم.

پیرفلک درادامه به صید گونه‌های نارس و نیز غیرمجاز توسط صیادان غیرمجاز ، بر اطلاع رسانی و فرهنگ سازی بویژه برای ساحل نشینان ، و باکمک نهادها و شوراها و دهیاری‌ها ، اصناف و ... تأکید کرد و گفت: باید از ظرفیت‌های فرهنگ سازی و اطلاع رسانی درهمه زمینه‌ها بویژه صدا و سیمای استان ، تابلوی تبلیغاتی و نیز تهیه بنر و و ... حداکثر استفاده را کرد.

حجت الاسلام موسوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مازندران و رئیس کارگروه پیشگیری مبارزه با قاچاق کالاوارز گفت : سه استان شمالی درصید ماهیان خاویاری فعال‌ هستند که به دلیل ورود خاویار تقلبی به بازار بین المللی، شهرت و اعتبار خاویار ایرانی زیر سؤال رفت و لذا مبارزه با قاچاق ماهیان خاویاری امرمهمی است چرا که می‌توان با یک محصول نام و اعتبار یک کشوردرسطح بین المللی بالا برد.

وی افزود: لذا درتمامی عرصه‌ها باید کمک کار نظام باشیم و درخصوص حفظ و حراست از منابع ماهیان خاویاری دریا باید همگی باعزم عمومی مشارکت داشته باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: تمامی نهادهای نظارتی ، دادستانی و انتظامی و امنیتی باید با رصد کردن فعالیت صیادان غیرمجاز درسطح استان کارهای اقتصادی نظام را تضمیین کنند و دراین زمینه لازم است نقاط حادثه خیز را شناسایی و با متخلفان و قاچاقچیان برخورد جدی شود که دراین زمینه همکاران دادگستری عزم و اراده جدی را دارند

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان شیلات ایران

بهره برداری از سواحل جنوبی دریای خرز به صورت اجاره ای - سالانه از سال 1219 شمسی ( زمان سلطنت محمد شاه قاجار) آغاز شد. این نظام حقوقی در بهره برداری به مدت 80 سال تا 1299 شمسی ادامه داشته است. تا زمان محمد شاه, حاکمان هر منطقه به میل خود رودخانه ها و دریا را به اتباع روسیه اجاره می دادند. اما از سال 1215 هجری شمسی این اختیار با فرمان محمد شاه لغو شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]