اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951208239325763

بررسی راه‌ گسترش همکاری شیلاتی ایران و ماداگاسکار

کد: 13951208239325763

https://goo.gl/TiuXvg

، تهران , (اخبار رسمی): در دیدار رئیس سازمان شیلات ایران و رئیس پارلمان کشور ماداگاسکار، گسترش همکاری‌های شیلاتی دو کشور بررسی شد.

بررسی راه‌ گسترش همکاری شیلاتی ایران و ماداگاسکار

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات ایران، در این نشست صالحی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران با راکوتومانانا رئیس پارلمان، راجااوناریولو رئیس کمیسیون روابط خارجی و مراد عبدالرسول رئیس کمیسیون اقتصادی پارلمان ماداگاسکار و با حضور مسئولان استان البرز در ماهی سرای کرج برگزار شد، طرفین برای همکاری‌های مشترک اعلام آمادگی کردند.

صالحی، به ارائه گزارشی از فعالیت شیلات ایران پرداخت و گفت: تولید محصولات شیلاتی ایران معادل 950هزار تن است که از این میزان 40 درصد سهم آبزی‌پروری و 60 درصد سهم صید و صیادی است.

وی بر تبادل تجربیات و دانش فنی در زمینه تکثیر و پرورش آبزیان و صیادی در آب‌های داخلی و مناطق EEZ اعلام آمادگی کرد.

رئیس سازمان شیلات ایران، در خصوص آموزش صیادان و اتحادیه‌های صیادی ماداگاسکار اعلام آمادگی کرد و از حضور و فعالیت شرکت‌های خصوصی میان دو کشور اعلام حمایت کرد.

صالحی، از آمادگی کشورمان، برای تجارت و صادرات نهاده‌های صیادی به ویژه ساخت قایق‌های صیادی نیز خبر داد.

در این نشست، رئیس پارلمان کشور ماداگاسکار نیز، از آمادگی کشورش برای بهره‌گیری از دانش فنی در زمینه تکثیر و پرورش آبزیان خبر داد.

راکوتومانانا در خصوص بهره‌گیری از دانش فنی و تجربه ایران در زمینه ساخت قایق‌های کوچک و متوسط صیادی و بهره‌گیری از تجربه ایران در زمینه مدیریت صید و صیادی نیز اعلام آمادگی کرد.

در پایان طرفین آمادگی خود را برای امضای یاداشت تفاهم همکاری شیلاتی در آینده اعلام کردند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان شیلات ایران

بهره برداری از سواحل جنوبی دریای خرز به صورت اجاره ای - سالانه از سال 1219 شمسی ( زمان سلطنت محمد شاه قاجار) آغاز شد. این نظام حقوقی در بهره برداری به مدت 80 سال تا 1299 شمسی ادامه داشته است. تا زمان محمد شاه, حاکمان هر منطقه به میل خود رودخانه ها و دریا را به اتباع روسیه اجاره می دادند. اما از سال 1215 هجری شمسی این اختیار با فرمان محمد شاه لغو شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی