اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951207239055763

آغاز روابط شیلاتی ایران و قرقیزستان

کد: 13951207239055763

https://goo.gl/Mhzn2e

، تهران , (اخبار رسمی): روابط شیلاتی ایران و قرقیزستان در دیدار وزیر کشاورزی ، صنایع غذایی و احیاء زمین قرقیزستان با معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران آغاز شد.

آغاز روابط شیلاتی ایران و قرقیزستان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از سازمان شیلات، در دیدار آقای نوربیک موراشف وزیر کشاورزی، صنایع غذایی و احیاء زمین قرقیزستان با صالحی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران راهکارهای همکاری دو کشور بررسی شد

 در این دیدار صالحی ضمن اشاره به سابقه آبزی پروری در ایران به ویژه قزل آلا و تأکید بر رتبه اول ایران در تولید قزل آلا آب شیرین در دنیا آمادگی ایران را برای کمک فنی وکارشناسی به قرقیزستان اعلام کرد.

ایشان همچنین به شروع پرورش ماهی در قفس در ایران هم اشاره نمود . دکتر صالحی با اشاره به صادرات 80 هزار تن ماهی و میگو و کنسرو به خارج از کشور آمادگی ایران برای صادرات به آن کشور را اعلام نمود ه و در ادامه خواستار امضاء یاداشت تفاهم شیلاتی بین دو کشور شد.

نوربیک موراشف با اشاره به تولید 2000 تنی آبزیان در کشور خود در سال 2015 و بازدید خود از مزرعه پرورش ماهی در کرج خواستار کمک ایران برای تولید قزل آلا در آن کشور گردید . وی همچنین موافقت خود را با امضاء یادداشت تفاهم همکاریهای شیلاتی با ایران اعلام داشت .

لازم به ذکر است هیأت قرقیزستانی که بنا به دعوت وزیر جهاد کشاورزی به ایران سفر کرده است از مزرعه پرورش ماهیان سردآبی ماهی سرا در کرج بازدید کردند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان شیلات ایران

بهره برداری از سواحل جنوبی دریای خرز به صورت اجاره ای - سالانه از سال 1219 شمسی ( زمان سلطنت محمد شاه قاجار) آغاز شد. این نظام حقوقی در بهره برداری به مدت 80 سال تا 1299 شمسی ادامه داشته است. تا زمان محمد شاه, حاکمان هر منطقه به میل خود رودخانه ها و دریا را به اتباع روسیه اجاره می دادند. اما از سال 1215 هجری شمسی این اختیار با فرمان محمد شاه لغو شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]