اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950610107915500

ایران به هیچ عنوان زیر بار فریز نفتی نمی رود

کد: 13950610107915500

http://goo.gl/QyR7Lc

، تهران , (اخبار رسمی): مناقصه قراردادهای جدید نفتی به گفت مسئولان وزرات نفت مهر ماه برگزار می شود اما رضا پدیدار رضا پدیدار، رییس انجمن سازندگان تجهیزات نفت ایران معتقد است این مناقصه به تاخیر می افتد.

ایران به هیچ عنوان زیر بار فریز نفتی نمی رود

به گزارش اخباررسمی و به نقل از روابط عمومی اتاق تهران، رضا پدیدار، رییس انجمن سازندگان تجهیزات نفت ایران با اشاره به اینکه هنوز تعامل مجلس و دولت کامل نشده است گفت: تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی قراردادهای جدید نفتی را مغایر با قوانین جاری و مقررات عمومی کشور می دانند در نتیجه اداره قوانین و مقررات مجلس مشغول تطبیق قراردادهای نفتی با ضوابط و قوانین کشور است.  

پدیدار گفت: با توجه به تاکید مجلس بر تکمیل فرایند تطبیق احتمال به تعویق افتادن برگزاری مناقصات زیاد است. هنوزبین دولت و مجلس در این باره اختلاف نظرهایی وجود دارد و باید شبهه نمایندگان با ارائه گزارش اداره قوانین و مقررات مجلس برطرف شود. تنظیم و انعقاد قراردادهای نفتی براساس اساسنامه شرکت ملی نفت و وزارت نفت در چارچوب وظایف و مسئولیت های شرکت ملی نفت یا شرکت های تابع وزارت نفت تعریف شده است. این شرکت ها می توانند قراردادهای بین المللی امضا کنند و این کار اقدامی غیرقانونی نیست. مشکل اصلی قراردادهای جدید نفتی در حال حاضر شبهه تعداد از نمایندگان مجلس نسبت به عدم تطابق این قررادادها با قوانین جاری کشور است. مجلس شورای اسلامی دو هفته به تعطیلات می رود و بعد ازتعطیلات تا گزارش به هیئت رییسه داده شود و هیئت رییسه عدم تطابق با قوانین جاری کشور را بررسی کند به هفته اول مهر ماه می رسیم و در هفته اول وزارت نفت باید آگهی مناقصه را منتشر کند و در عمل فرصت برای برگزاری مناقصه در مهرماه از دست می رود.

رییس انجمن سازندگان تجهیزات نفت ایران در ادامه با اشاره به حضور وزیر نفت ایران در نشست آتی اوپک در الجزایر و گفت وگو درباره طرح فریز نفتی گفت: کشور های عربی حوزه خلیج فارس طرح فریز نفتی را از زمستان سال 94 مطرح کردند. این کشورها نگرانند ایران بعد از برجام وارد عرصه تولید و فروش نفت خام و سایر منابع هیدروکربنی شود و بازار را به دلیل مشتریان سنتی خودش به دست بگیرد. طرح فریز نفتی تنها ناشی از رویکرد سیاسی عربستان نسبت به ایران برای مهار تولید وصادرات نفت کشورمان است. ایران با استفاده از حق قانونی اش در نشست الجزایر شرکت می کند اما در این نشست درباره طرح فریز نفتی اقدامی نمی کنیم.

پدیدار ادامه داد: ایران باید در مذاکره با اوپک در وهله اول به دنبال بازگشت به سهمش از تولید نفت اوپک در پنج سال گذشته باشد. ما باید سهم پنج ساله گذشته مان را احیا کنیم و به آن سطح از تولید نفت برسیم و پس از آن در مورد طرح فریز نفتی مذاکره کنیم. در حال حاضر ایران تمایل دارد تولید و صادرات نفتش را با توجه به لغو محدودیت های ناشی از تحریم افزایش دهد و بهیچ عنوان زیربار فریز نفتی نمی رود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]