اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950610108315365

مدیر عامل بانک انصار تاکید کرد

بانکداری بدون ربا مقدمه بانکداری اسلامی

کد: 13950610108315365

http://goo.gl/QyZzLS

، تهران , (اخبار رسمی): ابراهیمی پیاده سازی قانون عملیات بانکداری بدون ربا را مقدمه اجرای بانکداری اسلامی دانست.

آیت ابراهیمی

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از اداره کل بازاریابی وتبلیغات بانک انصار؛ آیت الله ابراهیمی مدیر عامل این بانک  با گرامیداشت هفته بانکداری اسلامی طی سخنانی با تبیین شاخص ها و ویژگی های بانکداری اسلامی و لزوم تلاش همه جانبه و جهادی در پیاده سازی بانک اسلامی در کشور گفت: بانکداری‌اسلامی در ذیل نظام اقتصادی اسلام تعریف می‌شود وتفاوت‌های ماهوی بسیار زیادی با بانکداری ربوی و بانکداری عرفی دنیا دارد. متأسفانه ما هنوز طعم گوارای بانکداری‌اسلامی را نچشیده‌ایم.

ابراهیمی یادآور شد: این بانکداری به اقتصادواقعی مرتبط و اساساً بخشی از اقتصاد واقعی است؛درحالی که بانکداری‌ربوی تنها به حداکثرسازی سود می‌اندیشد. ربا باعث فاصله‌گرفتن از بخش واقعی اقتصاد می‌شود و در اقتصاد و بانکداری اسلامی، پول به خودی خود نمی‌تواند سود ایجاد کند؛ بلکه پول باید به عنوان اهرم در اقتصاد به تولید بیانجامد وباعث ارزش‌افزوده شود.

وی افزود:بانکداری‌اسلامی هنوز به طورکامل تبیین نشده است. قانون بانکداری بدون ربا که درحال حاضر درایران پیاده می‌شود، مقدمه‌ای بر بانکداری‌اسلامی است و هدف آن حذف ربا از بانکداری می باشد.

ابراهیمی با اشاره به مشکلات موجود در راه تحقق بانکداری اسلامی خاطرنشان کرد: وضعیت بانکداری کنونی ما به طور مسلم با بانکداری اسلامی فاصله داشته و موانع زیادی برای تبدیل آن به بانکداری اسلامی مطلوب وجود دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بانک انصار

پس از موافقت ضمنی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با تأسیس بانک انصار دراوایل سال 1388 ،هیأت موسس بانک نسبت به تهیه برنامه های عملیاتی و چارچوب راهبردی کار بانک اقدام نمودند

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه