اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950611109145735

بیانیه سمینارنظام HSEدرمراکز پژوهشی

کد: 13950611109145735

http://goo.gl/TORk4r

، تهران , (اخبار رسمی): بیانیه اولین سمینار استقرار نظام HSE در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی صادر شد.

بیانیه سمینارنظام HSEدرمراکز پژوهشی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت علوم ،روسای آزمایشگاه های علمی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور در بیانیه پایانی  اولین سمینار استقرار نظام  ایمنی ،سلامت و محیط زیست HSEدر آزمایشگاه های علمی  که با حضور معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در سالن همایش های پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران برگزار شد ، بر اهتمام تمام مراکز دانشگاهی برای استقرار این نظام تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است: استقرار نظام HSE در دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، موسسات پژوهشی و پارک های علم و فناوری یکی از برنامه های مهم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و ضروری است تمام مراکز نسبت به اجرای دستورالعمل صادره از طرف معاون پژوهش و فناوری وزارت متبوع اقدام لازم  را انجام دهند.

در ادامه این بیانیه، روسای آزمایشگاه های علمی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور بر ضرورت اخذ استاندارد  ایزو 17025 و سایر  استاندارها تاکید کردند.

در این بیانیه  آمده است : یکی از شاخص های مهم و اثر گذار در توزیع اعتبارات شبکه شاعا، استقرار نظام HSE در آزمایشگاه ها و  کارگاه های مراکز پژوهشی و فناوری است  بنا براین لازم است دانشگاه ها، مراکزپژوهشی برای اجرای آن نهایت سعی و تلاش  خود را به کار گیرند.

 حاضران در نشست اولین سمینار استقرار نظام HSE در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی، بر ضرورت حمایت  وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جهت تامین اعتبارات مورد نیاز برای استقرار نظام HSE در آزمایشگاه های دانشگاه ها و مراکز پژوهش و فناوری  تاکید کرده اند.

در بند پایانی بیانیه اولین سمینار استقرار نظام  ایمنی ،سلامت و محیط زیست HSE در آزمایشگاه های علمی  ضمن  اشاره به ایجاد دوره های درسی HSE در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و فناوری  بر استفاده از توان بخش خصوصی در جهت ارتقای نظام HSE  تاکید کردند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

لازم است در هر زمان تحلیل دقیق و صحیحى از وضعیت و جایگاه تاریخى آموزش عالى داشته باشیم. این علم و آگاهى به دلیل اینکه براى تعیین نحوه و خط مشى حرکت آتى این بخش ضرورى است، موجب وحدت نظر و تحلیل همگان با دست‏اندرکاران آموزش عالى کشور مى‏شود. ما براى سهولت، تاریخ آموزش عالى ایران را به سه دوره باستانى، میانى و اخیر یا معاصر تقسیم نموده‏ایم. بر مبناى اطلاعات در دست، در زمان داریوش، مدرسه پزشکى «سائیسم» جهت تربیت طبیب با کتابخانه‏اى معتبر دایر بوده است. مجمع علمى همدان نیز در آن زمان با 100 نفر عالم و دانشمند به فعالیت مشغول بوده است. علاوه بر اینها از فرهنگستان اردشیر نیز در شهر سارد ذکر به میان آمده است. مدارس دوره ساسانى مثل ریواردشیر به انتقال معارف آن عصر و تربیت دانشمند مشغول بوده‏اند. شاخص‏ترین سابقه آموزشى موجود و در دسترس در دوران باستانى را مى‏توان تشکیل و تأسیس مدرسه «جندى شاپور» در شرق محل فعلى شوش توصیف نمود. این مدرسه که 500 سال عمر کرده، پایدارترین مدرسه عالى در تاریخ ایران بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | تبلیغات و روابط عمومی